Valve, Linux tabanlı işletim sistemi SteamOS ile ilgili yanlış anlaşılmaları gidermek için önemli bir açıklama yaptı. Şirketin geliştiricilerinden Pierre-Loup Griffais, SteamOS’un amacının Windows’u ortadan kaldırmak değil, kullanıcılara seçim özgürlüğü sağlamak olduğunu söyledi. Griffais, "Windows’ta iyi bir deneyim yaşayan kullanıcıları değiştirmek gibi bir hedefimiz yok. SteamOS, sadece bir alternatif sunmayı amaçlıyor," dedi.
SteamOS, Valve tarafından 2012’den beri geliştiriliyor ve özellikle Steam Deck’in başarısıyla geniş kitlelere ulaştı. Griffais, sistemin öncelikli hedefinin uyumluluk olduğunu belirtti. Bu kapsamda, farklı platformlar, çipler ve kontrol cihazlarıyla çalışabilmesi için büyük bir çaba harcanıyor. Örneğin, Valve şu anda NVIDIA’nın açık kaynak sürücüsü üzerinde çalışan dört geliştiriciye sahip. Griffais, "Bu açık kaynak modeli sayesinde topluluk tarafından geliştirilen birçok unsuru kullanabiliyoruz. Zaten var olan ve standartlarımıza uygun olan teknolojileri yeniden icat etmek istemiyoruz," diye ekledi.
SteamOS’un açık yapısı, doğal olarak Windows gibi kapalı sistemlere karşı bir alternatif olarak görülmesini sağlıyor. Ancak Valve, bu konuda rekabetçi bir yaklaşım benimsemiyor. Griffais, "Amacımız belirli bir pazar payına ulaşmak ya da kullanıcıları Windows’tan uzaklaştırmak değil," diyerek şirketin önceliğinin kullanıcı deneyimini iyileştirmek olduğunu vurguladı.
Şu anda SteamOS, taşınabilir oyun cihazlarından masaüstü bilgisayarlara kadar geniş bir yelpazede uyumluluk sunmayı hedefliyor. Valve, Steam Deck’in ardından farklı cihazlarda da benzer bir başarı yakalamayı planlıyor. Griffais, "SteamOS, PC ekosistemine katkıda bulunmanın bir yolu ve bu dengeyi koruduğumuz için mutluyum," diyerek sistemin genel hedefini özetledi.