1/2

Starhawk

Mahmut Saral 19.06.2012 - 13:44
Sen küçükken kazana düştün! Yok, bu başka bir şeydi sanki
Platformlar PlayStation 3
Starhawk
  • Yapımcı - Yayıncı SCE Santa Monica Studio - SCEA
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Aksiyon
Merlin Puanı 78
12 Kişi Oyladı
Okur Ortalaması%84
Artılar Araç kullanımı, strateji ve aksiyon unsurlarının bir arada bulunduğu tempolu oynanış, güzel müzikler, multiplayer oyun
Eksiler Yapay zeka kötü, senaryo modu kısa ve zevksiz
Gelecek için kaos senaryoları yazılmaya devam ediliyor. Yaşlı dünyamızın artık iyice güçsüzleştiği, diğer gezegenlerde kolonileşmelerin başladığı, doğal kaynakların birçoğunun yok olduğu, azalanların da kıymete bindiği gelecekten söz ediyoruz. Ticarette "Az olan şey, kıymete biner" kavramı vardır. Ne var ki öyle bir zaman geliyor, artık az olan her şey kıymete biniyor. Paranın artık değersiz olduğu sırada, hüküm koymak için silahlar kendini gösteriyor ve insanlıktan nasibini almamış mutantlar, bize göz kırpıyor...

Starhawk, 2007 yılında yine PS3 platformu için satışa sunulan Warhawk'ın bir nevi devamı niteliğinde. Direkt bir devam oyunu değil, ancak yapımın içindeki birçok unsurda, Warhawk'ı hatırlamak mümkün. SCE Santa Monica ve Light Box Interactive tarafından hazırlanan yapım, biraz western, biraz da uzay temalı bir aksiyon sunuyor bizlere.

Sen küçükken kazana düştün. Evet, bu Obelix'in hikayesiydi, pardon!

Starhawk, günümüze uzak bir gelecekte geçiyor. Rift isimli mavi enerji kaynağı, oldukça değerli. Büyük bir güç potansiyeline sahip olduğu gibi, özellikle yapılar ve silahların geliştirilmesinde de çok önemli. Tabii bu enerjiyi kontrol etmek demek, büyük bir güç anlamı da taşıyor. Bu sebeple var olan düzene karşı çıkıp, kendi klanlarını kuran kötüler beliriyor. Tabii ki bu sorunların ortadan kaldırılması için güvenlik güçlerinin harekete geçmesi lazım. Ancak sadece bu yeterli görülmüyor ve kontrol ettiğimiz karakterimiz de minik bir ücret karşılığı operasyona dahil oluyor.

Starhawk
Peki neden bizim karakterimiz, diyecek olursak... Adamımızın bir kolu, boynuna kadar mavi bir sarmaşığı andırıyor. İşte bu rift enerjisinin ta kendisi. Zamanında bu enerjiye yanlışlıkla maruz kalan kahramanımız, ölümden kurtuluyor ve tedavi olarak yaşamına devam ediyor. Ancak bu olayın ardından vücudunun kimyasına rift de dahil oluyor ve enerji kaynağı bulduğu takdirde kimsenin yapamayacağı şeyleri yapabiliyor. Böylelikle şimdi de oyun mekaniğini açıklayabiliriz...

TPS - RTS - Vehicle Combat

Starhawk, TPS bakış açısına sahip bir aksiyon oyunu. Önümüzde genellikle kurak ve büyük haritalar var. Tamamını gezemiyoruz, ancak bizi kısıtlamadığını rahatlıkla söyleyebiliriz. Çevre tasarımları bana ilk etapta, son zamanlarda çıkan Rage ve Borderlands gibi oyunları fazlasıyla hatırlattı. Arka planda çalan müzikleri de işin içine katınca, hoşuma gitmedi desem yalan olur. Tabii çizgi roman sayfaları tarzında hazırlanan ara sinematik video da olumlu etki bıraktı bende.

Peki neler yapıyoruz? Öncelikle kontrollerin çok rahat olduğunu belirteyim. Hiç zorluk çekmiyoruz. Etrafta takılırken bir anda mesaj geliyor ve "Hadi git şuraya, şu saldırıyı önle" deniyor. Biz de bunun üzerine jet motorumuza atlıyor ve yola koyuluyoruz. Üzerimizde birçok ağır silah taşıyabiliyoruz ve hiç yorulmadan koşabiliyoruz. Evet, yorulmaya son, iki büyük silah sınırına da son. Alın roket, alın otomatik, alın dürbünlü, istediğiniz gibi kullanın. İstenen mıntıka temizliğinin ardından, zarar gören yapılar varsa tamir ediyoruz, yapı yoksa da biz inşa ediyoruz. "Ne, nasıl yani?" diye sorabilirsiniz. Açıklayalım.