1/2

StarCraft II: Wings of Liberty

Özgür Yıldız 21.07.2010 - 13:43
Efsane kaldığı yerden devam ediyor
Bundan 11 yıl önce ilk Starcraft (SC) çıktığı zaman başlayan kasırga, çok yakın zamanda tekrar devam edecek. Çok uzun süredir yeni yapımı bekleyen oyuncu kitlesi artık sabırsız. BlizzCon'larda gösterilen beta versiyonlar, yeni ekran görüntüleri, oynanış videoları derken SC2 kapımızın dibine kadar gelmiş durumda.

Efsane strateji

Starcraft 2, ilk oyunda olduğu gibi yeniden üç oynanabilir ırkla karşımıza çıkacak. Yapımda birçok eski karakterle tekrar karşılaşacağız. Zeratul, Artanis, Sarah Kerrigan ve Jim Raynor bunlardan birkaçı. Yeniden Char, Mar Sara ve Braxis gibi yerleri göreceğiz. Yeni bir gezegen olan Bel'shir de oyunda bulunacak. Ayrıca hikayede Protoss ve Zerg'lerin yaratılışından sorumlu olan Xel'Naga adında yeni bir ırk da rol alacak.

SC2, hikaye olarak Starcraft: Brood War'dan 4 yıl sonrasını konu alıyor. Brood War'ın sonunda, Kerrigan ve beraberindeki Zerg kuvvetleri, galaksinin Koprulu Sektörü�deki üstün kuvvet haline dönüşmüş, Terran�arı yenmiş ve Protoss'ların evi olan Aiur gezegenini işgal etmişti. 4 yıl sonra ise Kerrigan'dan hiçbir haber yok ve büyük bir saldırı bekleniyor. Jim Raynor ise �aralı asker� rütbesine düşürülmüş ve Xel'Naga kalıntılarıyla ilgilenen �oebius Foundation�a iş yapmaya başlamış. Protoss�ar ise, Aiur'un işgalinden ve Raszagal'ın ölümünden sonra, Dark Templar'ların evi olan Shakuras'a çekilmiş durumda.

StarCraft II: Wings of Liberty

Devam yapımı ilk oyundan farklı olarak, multiplayer� daha çok odaklanacak. Gelişmiş bir Battle.net, yeni ve rekabetçi bir �adder�sistemi, �ank� sistemiyle aynı Rank�aki oyuncuların birbirleriyle oynayabilmesi gibi özellikler, Blizzard'ın bu sefer multiplayer moduna verdiği önemi gösteriyor. Ayrıca �eplay�özelliği de geliştirilerek, oyuncuların maçları kaydedip tekrar izlemelerine olanak verecek.

Değişen noktalar

SC2 bilindiği gibi 3D grafiklere sahip olacak ve bu yeni grafik motoru, söylendiğine göre oyun içi ara sahneleri sinema kalitesine yaklaştıracak kadar iyi. Zaten BlizzCon2009'da oyun yapımcıları, motoru kullanarak bir FPS haritası bile geliştirmişlerdi. Bu da yapımın ne kadar esnek bir motora sahip olduğunu gösteriyor.