Bırakın sırf stratejiyi, gelmiş geçmiş en iyi oyunlar arasında gösterilen, pek çok Uzakdoğu ülkesinin milli �poru�haline gelen ve yıllar yılı devamının çıkması için adaklar adanan Starcraft�n ikincisi, geçtiğimiz günlerde oyunun başkenti sayılabilecek Kore�in Seul kentindeki Starcraft turnuvalarına ve konserlere ev sahipliği yapan Blizzard Worldwide Invitational 2007 sırasında duyuruluverdi (?!). Hareketli ve epey şenlikli bir haftasonu geçirmemizi sağlayan (ehm...) bu haberler neticesinde ortaya çıkanlar, oyunun alıştığımız Starcraft tarzında olduğunun bir göstergesi aynı zamanda. Yapımcıların bu hafta sonu konferanslarda söyledikleri ve basından kişilerle yaptıkları konuşmaların neticesinde öğrendiklerimiz aynı zamanda çok büyük soru işaretlerinin de yerlerini yavaş yavaş doldurmaya, oyunun senaryosundan ünitelerin özelliklerine kadar pek çok şeyi gün ışığına çıkartmaya başladı. Bunun dışında oyunun yapım süreci ile ilgili sorulara yapımcıların verdiği yanıtlar da şaşırtıcı bir gerçeği, Starcraft 2�in Warcraft III: Frozen Throne�n tamamlanmasından hemen sonra yapım aşamasına geçildiğini işaret ediyor.
My life for Aiur!!!
Öncelikle söylenmesi gereken şey bizi alıştığımız gibi bir Starcraft�n beklediği olacaktır. Ekran görüntüleri ve oyun içi videolardan anlaşılabileceği üzere üçüncü boyuta geçmiş durumdayız ama bu, orijinal oyunun oynanışından çok bir şey kaybetmediğimizi de gösteriyor aynı zamanda. Görüntüler bize eski düzen izometrik açılı bir oyunu çağrıştırıyor, fakat görüş açımızı değiştirebiliyor ve yakınlaşıp uzaklaşabiliyoruz. Bu konuda komple bir özgürlüğün sunulduğu oyuna bildiğimiz Starcraft� üçüncü boyutun nimetlerinin saçmalanmadan ve orijinalitenin bozmadan eklenmesi şeklinde yorumlamak mümkündür. Bir diğer merak uyandırması muhtemel soru da yeni bir ırkın bulunup bulunmadığına ilişkin olabilir. Bu konuda da yapımcılar Terran, Zerg ve Protoss�arın yanına herhangi başka bir isim eklemiyorlar. Bunun yanında Warcraft III�eki gibi herhangi bir hero sistemi de oyunda bulunmayacak, fakat büyük bir kolaylık olarak, Blizzard�n önceki oyunlarının aksine birim kontrolünde herhangi bir sınırlama oyunda yer almayacak. Bu sayede ekran üzerinde fareyi tutup çekerek istediğiniz kadar askeri aynı anda kontrolünüz altına alıp savaş meydanlarına sürebileceksiniz. Bu sözlere göre de Starcraft 2, tıpkı atası gibi çok geniş çaplı orduların karşılıklı savaşmasına dayalı bir oyun olarak ortaya çıkacak. Yapımcılar bu konuyu Warcraft III�e ekran üzerinde aynı anda 20 ve bazen de maksimum 60 birimin karşılıklı savaşırken, Starcraft 2�e bu sayının 300 ve üzerine çıkabileceği şeklinde örneklendirerek aynı zamanda savaş meydanlarının da ne kadar geniş ve belki oyunun da ne kadar sistem dostu olacağının sırrını veriyor.