Sık sık Star Wars evrenindeki güç çatışmaları ile karşımıza çıkan Lucas Arts
bu kez StormTrooper olarak bizi Klon savaşlarının ortasına salıyor. Uzun
zamandır Jedi olarak çarpışmaya alıştığımız formatın dışına çıkmayı hedefleyen
Lucas Art standart FPS mantığını oyuna getirdiği bir kaç yenilik ile süslemek
niyetine anlaşılan. Biraz göz gezdirelim bunlara.
Oyunda tek bir kişiyi yönetmek yerine Cumhuriyet Ordusunun saygın, seçili
askerlerinden oluşan üç kişilik bir takımın liderini oynuyoruz. Kulağa üç kişiyi
denetleme biçimi hoş geliyor olsa da yapılan açıklamalardan anlaşıldığı üzere
adamlarımızınn üzerindeki hakimiyetimiz fazlasıyla sınırlı olacak gibi.
İlerleyen bölümler de hakimiyetin daha fazla olacağına dair bazı laflar
geçmekte. Ama ismine güvenerek detaylardan sürekli kaçınan Lucas Art söz konusu
olunca, bu tür ince işlerin olacağına dair insanın pek inancı kalmıyor doğrusu.
Adamlarımıza komut vermek istediğimizde basit ama etkili olan Tek Dokunuş ile
kontrol sistemi devreye giriyor. Bu sayede mouse’un tek tuşunu kullanarak
adamlarımızın yapabileceği bir çok eylemi gerçekleştirme şansına sahip
olabiliyoruz. Adamlarımızın istatistiki bilgilerine ulaşmamız mümkün. Enerji ve
Cephane gibi. Aynı zamanda adamlarımızı Ofansif ya da Defansif konumda tutarak
üstümüze düşen görevlerde daha taktiksel bir yolla düşmana karşı koyma şansımız
da oluşabiliyor. Ancak taktiksel yolların artması için adamlarımıza
verebileceğimiz komut kombinasyonlarının fazlasıyla derin olması gerektiğini
düşünmekteyim. Az detay içeren bir kombinasyon ile tek adam yerine üç adamın
saçtığı ateşin yarattığı karnaval havasından öteye geçmesi zor gibi gözüküyor.
Çıkmadan önceki bütün duyurular daha çok taktiksel bir oyun olduğu üzerine
yoğunlaşıyor. Doğrusu herkesin beklentisi klasik bir fps oyunu olması iken
taktiksel boyuta girilmiş olması oyunu katıksız Shooter olarak bekleyen
kullanıcıları şaşırtmış olabilir. Yayımlanan Screenshot'larda taktiksel öğelerin
biraz daha sergilenmesi oyunu daha iyi anlamayı sağlayabilirdi. Lucas Art'ın
sürpriz yapma hevesi ya da oyunun sözde taktiksel bir oyun olduğu sonucu gibi
iki ihtimal kalıyor.
Star Wars evreninin Republic Commando aracılığı ile değişen en belirgin yüzü
atmosferi olsa gerek. Programcılar SW galaksisinin görmeye alışık olduğumuz
halinden daha karanlık bir atmosferi yakalayabilmesi adına Unreal’ın
geliştirilen motorunu kullanıyorlar. Kullanılan skeçler de bu atmosferi
destekler halde. Lucas Arts ın sevilesi yanlarından birisi, oyun ile ilgili
skeçleri resmi sitesinde sunuyor olması. Oyun artworkleri ile uğraşmak isteyen
kişiler için de doğrusu iyi bir kaynak oluyor.