2003 yılına damgasını vuran ve StarWars hayranlarının bir numaralı oyunu
haline gelen oyunun hikayesidir bu. Baldur’s Gate gibi efsane RPG oyunlarının
baş mimarı Bioware tarafından geliştirilen ve sadece StarWars hayranlarını değil
tüm oyunseverlerin odak noktası haline gelen bir oyunun hikayesi. Bilim kurgu
dünyasının en önemli yapıtı olan StarWars filmleri kadar detaylı ve derinlemesi
hikaye içeriğine sahip olan bir oyunun hikayesi. İnsanın hayattan kopmasına, bir
sonraki adımda ne olacağını düşünmesine, uykusuz kalmasına, hatta okulda, dersin
ortasında defterine karakter çizimleri yapmasına neden olan bir oyunun hikayesi.
Knights of the Old Republic’in hikayesi…
RPG dünyasının mihenk taşı KotOR
2003 yılının en iyi oyunu seçilen; “Star Wars: Knight of the Old Republic” RPG
oyunları konusunda bir mihenk taşıdır. Star Wars gibi büyük kitlelere hitap eden
bir ismi taşıyor olmasından dolayı çok popüler olduğu kanısına varmayın. Oyunu
oynayıp, detay seviyesini görenler neden bu denli büyük sükse yaptığını
konusunda daha iyi anlayacaklardır.
“KotOR’u farklı kılan nedir?” derseniz; “Özgürlüktür” derim. StarWars
efsanesinin her bölümünde bildiğiniz üzere hep iyiler başarılı olmuştur.
Dolayısıyla oyunlarında da izlenecek yol hep sabittir. Fakat konu KotOR olunca
oyuncu son derece özgürdür. İster iyi ister kötü istediği kararı verebilir. Her
ne kadar StarWars evreni bilindik unsurlarla çevrelenmiş olsa da, sinemada
izlediğimiğiz filmlerin aksine KotOR, senaryosu gereği eski zamanda geçtiğinden
kendine ait bir dünyayı yaratmayı başarmıştır. Üstelik kolayca filmlere konu
olacak kadar derin detaylı ve entrikalarla süslenmiş senaryosu, en iyi oyun
ünvanını almasının bir diğer nedenidir.
Yapımcı değişikliği olmamış gibi
Role Playing oyunlarının hazırlanışına bakıldığında son derece zahmetli ve bir o
kadar da detaylı oldukları göze çarpar. Geliştirilmeye müsait ana senaryosu
aksiyon oyunlarının aksine çizgisel değil, verilecek kararlar doğrultusunda
değişime açıktır. Yani kararlar her an oyuncu tarafından verilir ve kararların
iyi ya da kötü olması hikayenin akışını etkiler. Hal böyle olunca oyunun sadece
hikâye kısmını dahi yapmak oldukça uzun sürer. Bu yoğun çalışma bol dialoglar
içeren bir oyun haline dönüştürülene kadar sayısız insan elinden geçer ve ancak
işin ehli kişilerin altından kalkabileceği yapımlar piyasada söz sahibi olur.
KotOR, RPG oyunlarının usta ismi olan Bioware tarafından geliştirilmiş, tıpkı
daha evvelki ödüllü oyunları Baldur’s Gate’de olduğu gibi akıcı ve merak
uyandıran senaryosu ile bizleri karşılmıştı. Oyunun büyük kısmını karakterler
arası konuşmalar içerdiğinden ve savaş kısımlarının mümkün olduğunca az
tutulduğundan kimileri hoşnut olmamıştı, ancak taktir edersiniz ki RPG
oyunlarında iletişim, en önemli unsurlar arasında yer almaktadır. İlk oyun
kademe kademe ilerleyen bir sistem sunuyordu. İlk zamanlar savaşmaktan aciz
olduğumuzdan Jedi’ların arasında hayatta kalmaya çalışırken, zamanla usta bir
silahşör olup galaksinin hatırı sayılır savaşçıları arasına girmeye
çalışıyorduk. Tüm bu aşamaları tamamlarken demin de bahsettiğim gibi herhangi
bir sınır ya da bizi belli kutuplara yönlendiren etmenler olmuyordu.
Yapacaklarımızda son derece özgürdük. Karşımıza çıkan insana ister yardım
edebilir, ister onu öldürüp eşyaları paralarını çalabilirdik. Hatta kimi zaman
iyi, kimi zaman kötü yol izleyerek amaçsız yaşayan dengesiz bir savaşçı bile
olmakta özgürdük.