Karşımda duran başarılı bir oyunun yayıncı tarafından bu kadar harcanması gerçekten insanı üzüyor. İki yıl önce Star Wars: Battlefront ile oyunculara istediğini veremeyen DICE, son ek pakete kadar oyuncularını muhteşem bir şekilde dinlemiş ve sonuçta harika bir oyuncu yokluğu oluşturmuştu kendine. Şimdi ise bu topluluktan kimse ortada yok. Neden mi? EA adındaki bir firma yüzünden. El attığı her şeyi mahveden, oyun dünyasına belkide en büyük zararı veren şirket. Para kazanmadığı zaman 20 yıllık oyun geliştiricisini kapatan bir yayıncı. İncelemeyi yazmak için bugünü beklememin nedeni ise, oyuncuların bu kadar isyanı ve hatta oyun geliştiricilerine yaptığı ölüm tehditlerinin sonunda EA'nin nasıl bir tepki vereceğini görmekti. Peki ne oldu? EA ve DICE bugün yayınladığı açıklama ile oyun içerisindeki bütün ödemeleri kapattı.
Bunun zararı ise muhteşem bir oyuna ve hayranlarının kendine olan inancını zedeleyen DICE'a mal oldu. Star Wars: Battlefront II, yılın en başarılı FPS oyunlarından biri olabilecekken, mikro ödeme tartışmalarının gölgesinde kaldı. Ancak, ben mikro ödemeleri bir kenara koyarak objektif bir şekilde incelememi yazacağım. Çünkü, bu oyunun hakkı 50-60 falan değil. İlk olarak hikaye modu hakkında konuşalım. Klasik bir Battlefield serisi gibi sizi çoklu oyuncu moduna hazırlayan yüzeysel bir hikaye bulunmakta. Star Wars Episode VI: Return of the Jedi ile Star Wars Episode VII: The Force Awakens arasında geçen hikayede İmpatorluğun en elit birliği olan Inferno Squad'ın lideri Iden Versio ile oynuyoruz. Hikaye modunun en güzel yanı, sanırım karakter çeşitliliği olmuş. Luke Skywalker'dan Han Solo'ya çoğu karakter ile oynuyoruz. Bu arada Return of the Jedi'dan sonra Luke'ın ilk jedi tapınağını nasıl bulduğunu da oyunda bize gösteriyorlar. Kısacası oyun adeta aradaki boşlukları doldurmak için hazırlanmış bir senaryoya sahip.
Oyunun grafikleri, herhalde şimdiye kadar gördüğüm en başarılı grafikler olabilir. Oyunda bulunan renk paleti ise gayet sıcak. Bu da oyunda daha başarılı bir atmosfer olmasına büyük bir katkıda bulunuyor. Özellikle Takadona ve Yavin 4 haritaları atmosfer olarak en göz alan yerlerden diyebilirim. Karakter animasyonları da çok başarılı olmuş. ilk oyunda kahramanların garip animasyonları oyunculara garip gelirken, yeni oyunda bunların üzerinde baya durulmuş ve ortaya güzel bir sonuç çıkmış. Çoğu oyuncu gibi benim de tek şikayetim patlama efektlerinin biraz zaman alması bu da kalabalık bir alanda oyunun yavaşlamasına sebep oluyor ve oynanışa zarar veriyor.
Gelelim oynanışa, karakter kartlarının ve sınıfların ön plana çıkması ilk oyunda herkesin istediği gibi bir karakter oluşturup oyuna girmesinden farklı olmuş. Özellikle mikro ödemeler açıkken, oyuna para yatıran oyuncular, üç farklı kutudan çıkan karakter geliştirme kartları ile para vermeyen oyunculardan daha önce geçmiş. Basitçe örnek verirsek, karakterini son seviyeye getirmiş bir oyuncu sizi iki vuruşta öldürürken sizin 4-5 isabetli vuruşa ihtiyacınız var. Klavye ve mouse kırabileceğiniz bazı durumlar da olabiliyor. Uzatmaların oynandığı maçlarda, karakterini gerçek para ile geliştirmiş bir oyuncu, elini kolunu sallayarak sizin alanınıza girebilir veya kendi alanını savunurken size geçit vermeyebilir. Tabi ki bu geçmişte kaldı. Oyun içi ödemeler kaldırıldı ve DICE, oyun içerisinde denge çalışmalarının yapılacağını söyledi. En başta buna ihtiyaç duyulması tabi ki yanlış ama bazen görmezden gelmek lazım.