1/2

Space Siege

Tunay Şahin 3.06.2010 - 12:31
Gas Powered Games bu sefer baltayı taşa vurdu!
Platformlar PC
Space Siege
  • Yapımcı - Yayıncı Gas Powered Games - SEGA
  • Çoklu Oyuncu: Var
  • Oyun Türü: Role Playing Game,Role Playing Game
  • Sistem Gereksinimleri
Merlin Puanı 50
Artılar Senaryoda değişimler oluyor, multiplayer zevkli
Eksiler Grafikler yetersiz, tekrarlayıcı oyun yapısı
Dungeon Siege 1-2 ve ek paketlerini geceler boyu oynamış, yalayıp yutmuştum. Doğruya doğru çok hoşuma giden bir seri, halen arada açıp oynadığımı da bilirim. Kendine has dünyası, güzel aksiyonu RPG elementleriyle birleştiren, hoş bir seriydi. Eğer bir terslik olmazsa üçüncüsü de yapım aşamasında, Chris Taylor umarım aynı kaliteyi devam ettirir. Son olarak Taylor ve ekibi biz oyunculara Supreme Commander’ı hediye etmişti. İlginç ve devasa içeriği, açıldıkça sistem kastıran haritasıyla kendine ait bir fan kitlesi bile oluşturdu. Sonra Forged Alliance isimli ek paketiyle devam etti. Aslında bunda Supreme Commander’ın Total Annihilation’nın ruhani devamı olmasının da nedeni var diyebiliriz, zaten iki oyunda Chris Taylor’ın elinden çıktı. Taylor, çoğu açıklamasında da Supreme Commander için ruhani bir Total Annihilation devamı olduğunu da belirtiyordu. Gas Powered Games, uzun süredir Space Siege adında farklı bir oyun geliştiriyordu. Yapım uzayda geçen ve sibernetiği işin içine katan bir RPG-aksiyon oyunuydu. Oyun bir basın toplantısında tanıtılmış, videoları gösterilmiş, işleyişi hakkında güzel bilgiler de verilmişti. Tabii ki oyunun arkasında Chris Taylor gibi bir isim olduğundan, benim beklediğim oyunlar arasına girmişti. Sonunda yapım tamamlandı ve piyasaya sunuldu, bende sonsuz boşluktaki büyük macerada yerimi aldım.

Uzayda büyük macera

Dünya büyük bir istilaya uğrar ve yok edilir, sağ kalanlar ise büyük bir koloni gemisiyle dünyadan kaçar. Koloni gemisini büyük sıçrama yapmadan önce, düşmanlarının bir gemisi koloni gemisine son anda yetişip ona kenetlenir ve böylece ikisi birlikte uzayın derinliklerine uzak bir noktaya sıçrayış yapar. Uzaylı yaratıklar sağ kalan insanları koloni gemisinde de rahat bırakmaz, ama Seth Walker’ı hesap etmemişlerdir, Walker onların tüm planlarını altüst edecektir. Hikaye klasik bir giriş yapsa da, oyunu oynadıkça senaryoda değişen etmenler ortaya çıkıyor.

Yapım içinde tabii ki insanlığı kurtarmaya çalışan Seth Walker’ı yönetiyoruz. Walker, bir mühendis ama dövüş konusunda da bir hayli usta. Zaten buna bağlı olarak da yetenek ağacı combat ve mühendislik olarak ikiye ayrılıyor. Tabii ki isimlerden belli olduğu gibi combat, dövüş konusunda Walker’ın daha çok hasar vermesi, sağlığının daha artması gibi özellikler sağlarken, mühendislik kısmında ise daha çok teknik üstünlük olduğu görülüyor. Mesela mühendisliğe abandığımızda bombalar üstüne daha başka şeyler yapmamızı sağlayacak alternatifler oluyor. Yetenekler haricinde silahın vuruş gücünü, zırhımızın dayanıklılığını, elektrik ve ateşe dayanıklılığı ve diğer özellikleri de geliştirebiliyoruz. Ancak bunların geliştirilmesi biraz daha farklı oluyor. Bu özelliklerimizi oyunda birçok yerde karşımıza çıkacak olan sağlık modülü odalarında Workbench’te gerçekleştiriyoruz. Fakat bunu yapmak içinse çevreden topladığımız materyaller gerekiyor. Bu materyaller ölen düşmanlardan, çevrede kırılan objelerden çıkıyor, bir bakıma geliştirme parası da diyebiliriz. Ancak bu parçalar yetenek ağacımızı geliştirmek için geçerli değil, yetenek ağacında yetenek puanlarını harcıyoruz. Sağlık modülü odası bizim sağlığımızı ve yeteneklerimizi kullanırken harcadığımız enerjinin (RPG oyunlarında klasik ismi mana) tamamen dolmasını sağlıyor. Artı olarak her seferinde modüldeyken oyun otomatik olarak save oluyor, ama istediğiniz yerde de oyunu kaydedebiliyorsunuz. Ölünce en yakın sağlık modülü odasında save’den devam ediliyor.

Oyunda HR-V adında bir robot da bize eşlik ediyor. İlk bölümden sonra HR-V’nin parçalarını toplayıp, birleştiriyoruz ve bize eşlik etmeye başlıyor. Bizim yeteneklerimiz ve diğer özelliklerimiz geliştiği gibi, HR-V’de gelişiyor. Zaten yetenek ağacımıza ortak da diyebiliriz, çünkü ağaçta puan verdiğimiz bazı yetenekler onun için de geçerli.