Soulstice sonbahar döneminde çıkacak ve Reply Game Studios tarafından hazırlanan yeni aksiyon oyunumuz. Briar ve Lute isimli sıradışı kız kardeşlerin doğaüstü yaratıklar ile mücadele edip Ilden şehrinin başına gelenlerin sebebini araştırdığı demoyu erkenden oynama fırsatı edindik. Devil May Cry tarzı aksiyonu ve etkileyici görselleri ile dikkat çeken Soulstice demosu nasıl olmuş, birlikte inceleyelim.
Soulstice iki kız kardeşin macerasını anlatıyor demiştim ama bunlar pek alıştığımız tipte kardeşler değil. Kontrol ettiğimiz karakter, kardeşlerden birinin ruhen diğerine bağlı olduğu, özel güçlere sahip chimera adındaki varlıklardan birisi. Çevreyi gezip birebir dövüşlere girdiğimiz Briar fiziksel işleri çözerken, Lute isimli kardeş ise arkamızı kollamanın yanı sıra bizim etkileşime geçemediğimiz noktalarda yardımcı oluyor.
Keidas Krallığı’nın en büyük şehirlerinden biri olan Ilden’da wraith adı verilen varlıkların ortaya çıktığı haberini alıyor ve diğer chimeralar ile buluşup şehri kurtarmak adına yola çıkıyoruz. Wraith adı verilen doğaüstü varlıklar fiziksel dünyada bulunmaması gereken vahşi yaratıklar ve gökte oluşan bir yırtılma sonucu dünyaya inmiş durumdalar. Giriş kısmından anladığımız kadarıyla diğer chimeralar bizim karakterimizden pek hoşlanmıyor ve şehirde durumlar hiç de iyi değil. Bu kısmı oyunu oynadıkça tecrübe edeceğiz.
Demo bölümlerinde hikaye anlatımı ile aksiyon arasındaki süre güzel dengelenmiş. Karakterlerin şehri gezerken birbiriyle konuşmaları ve ara sahneler ile sunulan hikaye “iki saattir sizi dinliyoruz haydi aksiyona girelim” dedirtmeyecek seviyede. Şehir biraz fazla boş gibi ama gerçekleşen olayları düşünürsek bu da normal olabilir. Bana Devil May Cry 3’ün şehir atmosferini hatırlattı. Yan görevler ve npc karakterler hakkında çok fazla fikir sahibi olacak içerik ile karşılaşmadım. Tam sürümde görüp konuşmamız gereken konular.
Kontrol ettiğimiz kız kardeşler chimera adı verilen güçlü bir varlık demiştik. Karşılaştığımız doğa üstü varlıklar ile mücadele ederken her iki kardeşin gücüne de ihtiyaç duyuyoruz. Briar ile şehri dolaşıp düşmanlarla mücadele ediyoruz. Hayalet formundaki Lute ise bize gelen saldırıları durdurup karşı saldırı yapma ve özel bir alan oluşturarak normalde etkileşime geçemediğimiz şeyleri ulaşılabilir kılma konusunda yardımcı oluyor.
Demoya başladığımızda Briar’ın elinde büyük bir kılıç ve savaş çekici bulunuyor, bunlar arasında hızlı geçişler yapıp düşmanları seri bir şekilde temizleyebiliyoruz. Daha önce Devil May Cry oynadıysanız çabucak alışacağınız bir dövüş sistemi var aslında. Çok sayıda düşmanı farklı kombolar ile döverek dövüşüyor ve savaşın sonunda performansımıza göre bir not alıyoruz.
Lute’un savaşlar sırasında karşı saldırı yapıp uzaktan saldıran düşmanların attıklarını durdurabilmesi sayesinde rahatlıkla yüksek rakamlara ulaşmak mümkün oluyor. Lute’un oluşturduğu mavi ve kırmızı alanlar ile normalde hasar veremediğimiz düşmanları da dövebiliyoruz ama bunun belli bir süresi var ve o süreyi aşınca bir süreliğine devre dışı kalıyor. Kalabalık dövüşlerde Lute’un desteği olmadan hasar almadan mücadele etmek oldukça zor. Demoda silahlar arası geçişler oldukça seri olduğu için hızlı bir şekilde dövüşebiliyoruz ama alanlar dövüş hızına etki edecek kadar ağır tepki verebiliyor. Oyunun ilerleyen kısımlarında geliştreceğimiz bir özellik mi yoksa hep böyle mi kalacak merak ediyorum.
Lute’un oluşturduğu güç alanları şehirde gezerken de benzer bir görev görüyor. Normalde erişemediğimiz yerlere ya da kıramadığımız nesnelere ulaşıp, karakterimizi güçlendirecek nesnelere sahip olabiliyoruz. Çevrede bulacağımız çeşitli portallar aracılığı ile zorlu mücadelelere katılıp daha fazla puan elde etme şansımız var. Bu mücadeleler bulunduğunuz seviyeye göre çok daha zorlu olacağından, opsiyonel olduklarını ve tamamlamak zorunda olmadığını unutmayın. Yüksek zorluk seviyesinde insanın canını sıkabilecek bir zorluk.
Oyunda kullanılan sabit kamera açıları yüzünden her zaman etrafı istediğiniz gibi inceleyemiyoruz, bu biraz can sıkıcı. Etrafı gezerken sabit olan kamera açılarının dövüş sırasında serbest kalması güzel, kontrol etmeye alışmak bana biraz zor geldi ama alışılmayacak bir zorluk değil.
Soulstice demosu görsel açıdan oldukça iyi bir iş başarıyor. Karakterler ve düşman modellemeleri göze hoş gözüküyor, animasyonlar genellikle akıcı ve Ilden şehri etkileyici bir görüntüye sahip. Wraith saldırısı altında halkının büyük bir kısmını (muhtemelen hepsini) kaybetmiş, bir zamanlar insanlar ile dolu olan görkemli bir şehir manzarası görüyoruz. Arka planda kalacak basit bir görsel ile yetinmeyip ayrıntılı bir şekilde uğraşmalarını çok beğendim.
Soulstice demosunu PC üzerinden oynadım ve neredeyse hiç performans problemi yaşamadım. Bazı bölümlerde küçük FPS düşüşleri yaşadığım oldu ama oynanışı etkileyecek kadar kötü bir durum yaşamadım. Şu an için bir demo oynadığımızı ve son halinin daha farklı olabileceğini unutmamak lazım.
Soulstice görsel olarak Dark Souls tarzı bir oyun izlenimi sunan, ama içine girdiğinizde kendinizi DMC ya da Bayonetta tarzı hızlı oynanış içinde bulduğunuz bir aksiyon oyunu olmuş. Hikayesi ilginç gözüküyor, görsel anlamda beklentilerimi aşmayı başardı ve oynanış gayet keyifli. 20 Eylül tarihinde çıkacak olan oyunu merakla beklememe yetecek kadar keyifli bir demo olmuş.