Sony'den Yeni Patent: Oyuncularda Nabız Takibi

Muhammed Kayan 5.12.2024 - 11:25
Sony, oyuncuların duygusal tepkilerine göre oyun zorluk derecesini ve NPC davranışlarını ayarlamak için nabız hızını izleyen biyometrik sensör teknolojisine yönelik patentler aldı.

Sony Interactive Entertainment tarafından yakın zamanda yayınlanan dört yeni patent, nabız hızı monitörleri gibi biyometrik sensörlere odaklanıyor. Bu patentler, oyuncuların gerçek zamanlı duygusal tepkilerine dayalı olarak oyunları uyarlamayı, zorluk derecesini dinamik olarak ayarlamayı, NPC'leri daha az veya daha çok reaktif hale getirmeyi ve hatta otomatik olarak önemli anları vurgulamayı amaçlıyor.

Nabız Hızına Göre Zorluk Seviyesi Ayarlanabilir

Sony'nin ilk patenti, oyunların bir oyuncunun nabız hızını algılayabileceğini ve zorluk derecesini buna göre ayarlayabileceğini öne sürüyor. Oyun, yükselen nabız hızını tespit ettiğinde, oyuncuyu bunaltmamak için zorluk seviyesini düşürebilir veya oyuncunun çok rahat olduğunu hissettiğinde işleri daha yoğun hale getirebilir.

Patent, "Örneğin, daha yüksek nabız hızlarına neden olan bir sahnede, oyundaki sanal bir odaya en fazla iki oyun karakterinin girmesine izin verilebilir" ifadelerini kullanıyor. Ayrıca, "Biyometrik geri bildirime yanıt olarak silah nişan alma zorluğu artırılabilir veya azaltılabilir" diyor.

İkinci patent, oyunun en heyecan verici anlarını otomatik olarak vurgulamak için nabız verilerini kullanan bir teknoloji sunuyor. Oyuncunun nabız hızı belirli bir eşiği aştığında, oyun kaydına bir yer işareti eklenecek ve klibin seçiminden önceki ve sonraki belli bir sürenin bir klibi oluşturulacak.

Patentler ayrıca, oyuncunun nabız hızına bağlı olarak NPC davranışını kontrol etmek için makine öğrenimini kullanma potansiyelini de vurguluyor. Bir NPC'nin davranışı, oyuncunun fizyolojik durumuna bağlı olarak değişebilecek.

Sony'nin bu yenilikçi patentleri, oyun deneyimini kişiselleştirmek ve daha sürükleyici hale getirmek için heyecan verici fırsatlar sunuyor. Bu teknolojilerin gelecekteki PlayStation oyunlarına entegre edilip edilmeyeceğini merakla bekliyoruz.

Yorumlar 2
MK Okuru
MK Okuru 19.01.2025 02:53
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.12.2024 13:30
Payday 2'nin kodlarında buna benzer bir "Drama Level" vardı, çok fazla polis kısa sürede alt edilince veya ekipten birileri çok büyük hasar alınca drama meter artıyordu, arttıkça polisler siperlerden çıkıp direkt olarak oyuncuların üstüne yürüyorlardı, veya gruplanıp hep beraber odaya dalıyorlardı.
Kalan Karakter: 300 Gönder
MK Okuru
MK Okuru 5.12.2024 12:15
Ben normal saat bile takmam hatta yüzük bile takmam. Ömrüm boyunca sadece 1,5 yıl askerde künye taktım.
Kalan Karakter: 300 Gönder
Sony'den Yeni Patent: Oyuncularda Nabız Takibi
İlginizi Çekebilir