PlayStation CEO’su Jim Ryan, GamesIndustry ile yaptığı röportajda PlayStation 5 için gelecek yeni oyunların PlayStation 4 versiyonlarıyla ilgilenmediklerini, geliştiricilerin PlayStation 5’in tüm özelliklerini sonuna kadar kullanmalarını işaret eden ifadelere yer verdi.
GamesIndustry’e konuşan Jim Ryan: “Yeni nesil bir konsol oluşturduğunuzda, önceki neslin içermediği özellikler ve faydalar içermesi gerektiğine inanıyoruz. Ve bize göre, insanlar bu özelliklerden en iyi şekilde yararlanabilecek oyunlar yapmalı.” Dedi.
PS5, DualSense 5 gibi dokunmanın şiddetinin ve süresinin tepkiyi değiştirdiği bir kontrolcüye ve 100 kat daha hızlı veri aktarımı sağlayan bir SSD’ye sahip. Bunlar oyun içinde veri alışverişinin ve işlenmesinin farklılaştığına işaret. PlayStation 4 ise bu donanıma sahip değil dolayısıyla bu işi yapamaz. Ryan, geliştiricilerin çapraz nesil desteği için endişelenmek yerine yeni konsolun tüm özelliklerinden dolu dolu faydalanmaları yönünde çalışmalarını talep ediyor.
Ayrıca Jim Ryan, açıklamasında “PlayStation topluluğuna, yalnızca PS5'te gerçekten zevk alınabilecek yeni bir şey, farklı bir şey vermenin zamanının geldiğini düşünüyoruz” ifadelerini de ekledi.
Bu sistem ise Microsoft tarafında tam tersine işliyor. Xbox Series X için “Smart Delivery” adında, oyuncuların Xbox One için satın aldığı oyunları da Xbox Series X üzerinden oynayabilmeleri için geliştirilen bir teknoloji. Yani geliştiriciler yeni nesil konsollar arasında en güçlü olanına bir oyun geliştirirken, eski konsolun kapasitelerini de göz önünde bulundurmalı diyebiliriz.
En basit anlamıyla PlayStation 5, PlayStation 4’e göre çok ileri donanımlarda bir cihaz olduğundan, PlayStation 5 için geliştirilen oyunların PlayStation 4 üzerinde oynanabilmesi için yeni konsolun tüm artı özelliklerini bir kenara bırakması gerektiğini söyleyebiliriz. Jim Ryan işte tam bu noktada “Artık bırakın çapraz nesil desteğini, insanlara sadece PS5 ile alabilecekleri muhteşem zevkli oyunlar hazırlayın” tarzında açıklamasını yaptı.
PlayStation 5 DualSense 5 kontrolcüsü neler vaat ediyor?
Yazıda PlayStation 5’in DualSense 5 kontrolcüsüne değinmiştik, yeni teknolojilerine de kısaca değinelim. “Haptic” denilen yeni bir dokunmatik sistemi getiriyor. Oyuncunun dokunma şiddetine ve süresine bağlı olarak kontrolcünün tepkileri de değişiyor. Ayrıca titreşim geri bildirimi konusunda da Sony oyuncuya en gerçekçi deneyimi yaşatmak adına çalıştıklarını açıkladı. DualSense 5 oyunun zeminlerine göre farklı tepkiler ve titreşimler verecek. En önemli yenilik ise L2, R2 gibi tuşların yerini geliştiriciler tarafından programlanabilir sensörlere bırakması, böylece butonlar olmadan, oyuncular el hareketleriyle karakterlerini kontrol edebilecek.