Yerde işlerimiz tıkırındayken, havada beklemediğimiz tepki ile karşılaştık.
Gök delinmiş, bütün üzüntülü gözyaşlarını yere bırakıyordu. Sanki bugün
olacaklardan, olabileceklerden haberi vardı. Elimizden bunun adına hiçbir şey
gelmiyordu. Sabahın ilk ışıkları ile iliştiğimiz dağın yamacında hareketsiz hala
beklemedeydik. Giydiğimiz kamuflaj vücudumuzu kaşındırırken, yağmur yüzünden
görüşüm azalmış ve rüzgârı daha fazla hesaba katar hale gelmiştim. Elim tetikte,
gözüm dürbünde kıyametin kopmasını bekliyorum. Burada birazdan birileri ölecek.
Umarım onlar, biz olmayız...
FPS oyuncularının en sevdiği olguların başında dürbünlü tüfek gelir. Rakiplerini
sessizce gözetlemek, onu hiçbir şeyden haberi yokken gafil avlayabilmek,
yüzünüzde hınzır gülümsemeye sebep olur. Bu anlar aksiyon dolu yapımlarda
muhakkak bulunması gereken heyecanlardır. Şimdi ise sırf bu dakikalar üzerine
temellendirilmiş iddialı bir yapım var karşımızda, Sniper: Ghost Warrior.
Herkes uyur, asker uyumaz
Özel eğitilmiş birliğin üyesi olacağımız yapımda görevimiz askeri darbe ile başa
gelmiş olan Isla Trueno isimli generalin dikta düzenine son vermek. Yapımcı ve
aynı zamanda dağıtıcı firma olan City Interactive hikâyemizin 16 görevden
oluşacağını söyledi. Bu 16 görevi bitirmemiz ise kişiye göre 9 saat ile 11 saat
arasında süreceğinin de bilgisini verdi. Günümüz yapımlarının kısa olduğunu göz
önünde bulundurursak, bizleri ne kısa ne uzun soluklu macera bekliyor
diyebiliriz.
Bölüm tasarımlarının göze hoş geldiğini söyleyebiliriz
Oynanışın temeli aksiyondan ziyade saklanma odaklı olacak. Kısacası eğer iyi bir
atış şansı yakalamak istiyorsak, güzel noktaya pusmamız gerekecek. Bu sebeple
görevlerimiz de daha çok saklanarak atış adına uygun açı bulmak ile
harcayacağız. Yapım bize serbestlik tanıyarak, görevleri istediğimiz gibi
bitirebilme şansı verecek. Yani size göre hangi bölgeden daha rahat atış şansı
yakalayacaksanız oraya gizlenebilme ve gizlenmek adına neler yapabileceğiniz
size kalmış. Alanımız genellikle sık ormanlarda oluşacağını ve kamuflaj elbisesi
sayesinde kendimiz adına avantaja çevirebileceğimizi söyleyebiliriz. Atışımız
rüzgâra göre yön değiştirebilecekken, eğer kalp atışlarımız hızlanırsa elimiz
daha çok seğirecek. Kalp atışlarımız baskı altında artarken, baskı geçtiğinde
zaman içerisinde azalacak, zaman geçtikçe de yavaş yavaş sakinleşebileceğiz.
Güzel özellik olarak görülse de yapıma nasıl yedirileceğini merak etmiyor
değilim. İşimizi şansa bırakmak istemiyorsak iki öğeye de dikkat etmemiz
gerekecek. Bunları görebileceğimiz göstergenin yani HUD sistemimin de olacağı
söyleyelim. Tabi kolay seviye de oynarsak merminin düşeceği yer kırmızı gösterge
ile gösterilecek. Zorluğu artırdıkça bu gibi özelliklerden mahrum kalacağız.
Gerçeğe yakın deneyim adına zorda oynamanın daha zevkli olacağı aşikâr.