EksilerYapay zekâ, ara sinematikler sorun yaratabiliyor, müzikler
Sniper temalı bir oyun oynamayalı uzun süre olmuştu. Sniper Elite'in ardından yıllar geçti. Başta Call of Duty olmak üzere birçok FPS'nin bazı görevlerinde keskin nişancı kimliğine büründük, ama nereye kadar? Ne zaman tamamıyla bu stili kullanabilecektik? Kurşun seslerini, gökgürültüsüne karıştırarak hayalete dönüşebilecektik? İşte vakti geldi. Sniper Elite, adından da anlaşılacağı üzere sadece işinde uzman kişilerden oluşmuş ekipleri bünyesinde barındırıyor. Tropik adalarda deniz, kum, güneş ve biraz da düşman. Belki darbeci bir yönetim, belki de yasadışı bir yapılanma. Bu o kadar da önemli değil. Sonuçta bize ne görev veriliyorsa, onu yapmakla görevliyiz. Ghost Warrior'da Sgt. Tyler Wells'i yönetiyoruz.
Eğitim şart
Oyunumuza öncelikle eğitim görevleriyle başlıyoruz. Silah ve mermi alıp, ilk atış talimleriyle tahta hedefleri dövdükten sonra, sıra diğerlerine geliyor. Tabii ki, "ben zaten uzman biri değil miyim, bu tip basit talimlere ne gerek var" derseniz de, eğitim bölümünü geçip operasyonlara adım atabilirsiniz. Yine de ilk görevimiz boyunca eğitimlerin devam ettiğini görüyoruz. Gizlenme, tırmanma, silah kullanma teknikleri ve arkadaşınızla koordineli bir ilerleyişin devamlılığını sağlıyorsunuz. Bundan sonrası kurşunların görevi.
Ghost Warrior'da ilk amaç, gizlenmek. Hedefiniz ne olursa olsun mutlaka gizlenmelisiniz. Yüzdeleme yapmak gerekirse, oyunun % 70'lık kısmının gizlenmeye dayalı olduğunu söyleyebiliriz. Zira görünürseniz kısa sürede kurşun yağmuruna tutuluyorsunuz, tüm düşmanlar birbirine haber veriyor ve eğer o görevde "gizlilik" zorunlu kılındıysa, başarısız oluyor ve en baştan başlıyorsunuz. Gelelim diğer hususa, yani silah kullanmaya. Genellikle keskin nişancı tüfeğimizde susturucu var. Bunun haricinde susturcu takılı bir tabanca ve bir de bıçağa sahibiz. Kimse görmediği takdirde istediğinizi öldürün, ama görürlerse iş değişiyor.
Gizlen gizlen, nereye kadar?
Bazı görevlerde keskin nişancı kimliğimizi askıya alıp, dolaptan komando giysilerimizi çıkarabiliyoruz. Örneğin bir petrol istasyonu görevi var. Denizde hücum botuyla ilerliyor ve bu tesise varıyorsunuz. Yanınızda komando arkadaşlarınız, hepinizin elinde de otomatik silahlar var. Gizliliğe gerek yok, sadece öldürmeli ve hayatta kalmalısınız. Bu da oyun içinde farklı bir tat oluşturmuş.