ArtılarSesler, Headshot Efekti, Zorluk seviyesi arttığında yapay zeka da iyi oluyor, düşük sistemlerde de çalışıyor
EksilerFizik modellemesi, çevrede ve modellemeler de bazı yerlede yapay doku var, ufak bir kaç bug var
2. Dünya savaşı konulu oyunlar her zaman oldu ve olacaklar... bu gerçekten
asla kaçamayız. Bazıları çok kaliteli çıktı, bazıları ise yavan oldu boğazımızda
kaldı. Bir çok yapımcı “En iyisini yaptık, en kalitelisi biziz” diye bağırdı,
kepaze olanlar çok çıktı. Neymiş etrafta yaygara kopartıp, kendini böyle üstün
göstermeyeceksin. Bakınız John Romero abimiz Daikatana diye tutturdu. Yıllarda
palavraları söyledi, o da yetmedi hakaret bile etti. Oyun duyrulduktan sonra
sürekli ertelenerek 2000 yılında çıkmış(Duke Nukem Forever!) ve sonuç felaket
olmuştu. Ağzına kadar bug dolu mekanik kurbağları öldürdüğümüz, modası geçmiş
bir yapımdı. Neden bunlardan bahsettim dersek. İkinci Dünya savaşı konulu bir
çok oyun berbat çıkıyor da ondan dolayı. Kaliteli yapımlar tabi ki var yok
değil. Ancak pek çoğu hemen paraları cebe indirmek için çabucak yapılıp piyasaya
sürülüyor. Tabi ki sonuç hüsran. Sniper Elite oynamaya başlamadan önce bu
sınıftan olduğunu zannediyordum. Ancak oyun beklediğimin çok çok üstünde çıktı
ve beni şaşırttı.
Özel Sniper
Oyunumuz 2. Dünya savaşında geçiyor, aman hep klişe konu derdim. Bende bu sefer
klişe bir cümle ile başladım. Efendim bir adet Alman kensin nişancısını kontrol
ediyoruz. Yaptığımız adam öldürmek, yaralı taşımak, onu korumak, bir yeri
patlatmak, bir eşyayı getirmek vb... doğal olarak bulunan yapay olmayan
görevler. Tabi bunların yapılması ve dizayn edilmesi gerekiyor. Örneğin yaralı
bir adamı başka bir yere taşıdıktan sonra git tankı patlat, arkasından şu
kişiyle burada buluş gibi zincirleme olaylar yer alıyor. Bunları yapmak
görünürde kolay gibi olsa da aslında tam olarak değil. Her şeyden önce oyunun
belli bir zorluk sistemi var. 4 zorluk seviyesinden birini tercih etmek
durumundasınız. Her seviyenin kendine göre belli katı kuralları yer alıyor.
Yapay zeka artıyor, nefes tutma süreniz düşüyor, silahların zararı artıyor vs...
gibi ayrıntılar yer alıyor. Tek tavsiyem eğer oynarsanız ilk zorluk seviyesinde
oynamayın derim. Zira oyunun zevki çıkmıyor, kesinlikle Cadet zorluk
seviyesinden başlayın derim. Baktınız daha kan ter içinde kalmak istiyorsunuz,
diğerlerine atlayabilirsiniz.
Oyunda bazı ayrıntılar çok harika ve çuk diye oturmuş durumda. Her şeyden önce
hedef aldığınız zaman belli bir saniye karakterimiz nefesini tutuyor. Tabi ki
dürbün arada sallanıyor, hedefi bazı zamanlar tutturmak zorlaşıyor. İlk iki
zorluk seviyesinde 17 saniye olan nefes tutma süresi, sonraki iki zorluk
seviyesinde 10 saniyeye kadar düşüyor. Bazı görevlerde hedefinizi öldürmek için
bir saniye bile çok değerli olabiliyor. Bu yüzden bir çok kez yükleme ekranına
geri döndüğümü iyi biliyorum. Ancak bu tam tersi şekilde hoşuma gitti, oyunun
gerçek zevkini almak için iyi bir yöntem. Sadece oyunda bu detay yok, misal siz
yolda düşmandan kaçmaya çalışırken, yanınızda patlayan bir bomba ile
ölebilirsiniz. Bunlar savaşta olağan şeylerdi, oyunda da direk yer verilmesi
harika bir karar. Çünkü bazı 2. Dünya savaşı oyunlarında patlayan yerler önceden
hazırlanmış sahnelerdir. Yani siz o yere gidip, yanınızda patlama olsa bile
sahne olduğundan sizleri etkilemez. Ancak Sniper Elite’de böyle bir durum yok,
bomba patladığı gibi sizi de yanında götürüyor.
Sniper bende alemin kralı benim demek yok. Hedefinizi iyi tutturmanız gerekiyor.
Eğer düşmanınızın bacağına veya koluna ateş ederseniz, toparlayarak sizden
kaçmaya çalışıyor. Hatta yerde kıvranıp bağırıp çağrıyor, üst zorluk
seviyelerinde işiniz ise daha zor. Çünkü devreye yapay zeka giriyor, bazı
zamanlarda sessiz olmanız gereken görevler oluyor. Hiç ses çıkarmadan bir yere
girmeniz veya birini öldürmeniz gerekiyor. Siz adamı yaraladınız ama, o da yerde
kıvranıp yardım istiyor. Başınıza kimbilir kaç düşman toplanır, siz de mefta
olursunuz. Düşmanlarımız kolay da oynadığımız zaman pek zeki sayılmazlar, direk
ölüyorlar. Ancak olurda seviye arttığı zaman dayanılırlıkları ve akılları da
artıyor. Size taktik yapıyorlar, şak diye ölmüyorlar, kaçıyorlar yeri geldiğinde
saklanıp öyle ateş ediyorlar. Düşmanlarımız kısaca mantıklı ve dengeli bir
biçimde, yüksek seviyede oynadıkça onlarda yükseliyorlar.