Efsanevi RPG oyunu Skyrim, devasa dünyası ve detaylı mekaniğiyle oyuncuların gönlünde taht kurmuş durumda. Ancak oyunun sevilen özelliklerinden biri olan kurtadam mekanikleri, neredeyse oyundan tamamen kaldırılıyordu. Bethesda’nın karakter tasarımcılarından Dennis Mejillones, kurtadamların başlangıçta "çok kötü" olduğunu ve oyundan çıkarılmak üzere olduğunu açıkladı. Neyse ki Mejillones ve arkadaşı Jeremy Bryant, bu özelliği kurtarmak için gizli bir şekilde çalıştı ve kurtadamları oyunda tutmayı başardı.
Dennis Mejillones, bir röportajda kurtadamların ilk tasarımlarının "insan vücudu üzerine köpek kafası" gibi göründüğünü ve bu durumun oldukça rahatsız edici olduğunu belirtti. Bethesda, bu kötü tasarım nedeniyle kurtadam fikrini tamamen bırakmayı düşünüyordu. Ancak Mejillones ve Bryant, bu fikri hayata geçirmek için kendi başlarına çalışmaya karar verdi.
İkili, kurtadamların “gerçek birer canavar” gibi hissettirmesi gerektiğine inanıyordu. Underworld filmlerinden ilham alarak daha güçlü, daha korkutucu ve daha akıcı bir tasarım geliştirdiler. Geceleri mesai yaparak bir demo hazırlayan ikili, kurtadamların oyuna eklenmesi için Todd Howard’a bu projeyi sundu. Howard, demoyu çok beğendi ve bu özelliğin Skyrim’in tam sürümüne eklenmesini sağladı.
Kurtadamlar, Skyrim’in en ikonik özelliklerinden biri olarak kabul ediliyor. Bu mekanik sayesinde oyuncular, oyunun dünyasında hem insan hem de vahşi bir yaratık olarak maceralar yaşayabiliyor. Mejillones ve Bryant’ın gizli çalışmaları olmasaydı, bu özellik oyunda hiç yer almayacaktı.
Bugün Whiterun’da kurtadam olarak maceralara atıldığınızda, bu mekaniklerin arkasında yatan emeği hatırlayın. Skyrim’in büyüleyici dünyasını daha da zenginleştiren bu detay, iki geliştiricinin tutkusu sayesinde mümkün oldu.