Son zamanların en tartışmalı savaş oyunlarından biri olan Six Days in Fallujah için eski God of War direktöründen yeni bir iddia geldi. Söylediğine göre oyunun uzun geliştirme sürecinin bir bölümü Sony Santa Monica stüdyosunda sürdürülmüş. İddia Sony Santa Monica'da iki God of War oyununu yöneten oyun tasarımcısı David Jaffe tarafından dile getirildi.
Daha sonra Jaffe'nin cümlesi Garvin tarafından yarıda kesildi ve Garvin "Ben bir greenlight toplantısındaydım" dedi. Jaffe "Doğru" diye yanıtladı. "Ve bu oyun gerçekten savaşa gerçek bir bakış olmasını istedikleri bir şey olmaya başladığında, şirketler 'teşekkürler ama hayır' dediler" diyerek cümlesini tamamladı. Ardından Jaffe geliştirme sürecinin nihai bir ürüne ulaşıp ulaşmayacağı konusunda sorduğunda Garvin şunları söyledi:
"Zor bir şey. Şu anda tam mayın tarlasına adım attığımız bir iklimdeyiz adamım."
Six Days in Fallujah başlangıçta Konami tarafından on yıldan fazla bi süre önce yayınlanacaktı. Ancak yayıncı gazi askerler ve savaş karşıtı gruplar da dahil olmak üzere birçok farklı çevreden eleştiri alan oyunun tartışmalı doğası nedeniyle 2009'da projeden elini çekmişti. Nihayetinde bu yıl piyasaya sürülecek olan ve uzun süredir geliştirilmekte olan PC ve konsol oyunu, 2004'te gerçekleşen İkinci Felluce Savaşı'nın hikayesini Iraklı isyancılarla savaşan Amerikan birliklerinin bakış açısından anlatmayı hedefliyor. Aynı zamanda şehrin sivil nüfusunun üyeleri de oyunda yer alacak.
Oyunun yayıncısı Victure, Şubat ayında CEO'su Peter Tamte'nin Polygon'a verdiği bir röportajda "savaşın kendisinin iyi veya kötü bir fikir olup olmadığı hakkında siyasi bir yorum yapmaya çalışmadığını" iddia ettikten sonra sert eleştiriler aldı. Bir ay sonra da oyunun "siyasetten ayrılamayacağını" kabul eden ve hikayeyi farklı bakış açılarından anlatmayı hedeflediklerini söyleyen bir bildiri yayınlayarak duruşlarını değiştirdiler. Sizler de bu oyun hakkında görüşlerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.