Denizaltı simülasyonu denilince akla ilk gelen isim Silent Hunter (SH).
Seri özellikle üçüncü yapımda iyice doruk noktasına ulaşmıştı. 2007’de piyasaya sürülen Silent Hunter
4: Wolves of the Pacific de aslında kaliteliydi, ama içeriğindeki bazı program
hataları ve eksikler, yapımı baltalıyordu. En başta U-Boat’ların kontrol
edilememesi, mürettebat güvertedeyken denizaltının suya dalması, bazen gemilerin
karada durması, sonar, radar ve hız hatası gibi oynanış mekaniğindeki birkaç
sorun yüzüne şikayetçi olanlar vardı. Yamalar çıktı, bazı problemler
giderilmişti, ama yamalar da tam yetmedi. Sonrasında U-Boat Missions
kullanıcılara sunuldu, artık U-Boat’lar da kontrol ediliyordu. Ek içerik SH4’ü
biraz daha düzeltse de, yeni özellikler eklese de ne yazık ki problemler de
içeriyordu. Yine de fanlar tarafından yapılan modlar oyunu daha elle tutulur
hale getiriyordu. SH4’ü iyi kötü benim gibi serinin müdavimleri oynadı, şimdi
ise sirenler Silent Hunter 5 için çalıyor!
Yeniden U-Boat’lar
Ubisoft Romania tarafından geliştirilen oyun Alman U-Boat’ları üstüne
odaklanıyor. SH5, Atlantik Okyanusu ve Akdeniz’de geçiyor. Yaşanan gerçek
olaylar içinde kendimizi bulacağız. Yapımda ilk dikkat çeken noktayı
geliştirilmiş komut sistemi oluşturuyor. Belirtilene göre ayrıntılı ve
kullanışlı bir sistem olacak. Mürettebatımızla etkileşimde olacağız. Yeni komut
sistemiyle birlikte onların korkularını, gerilimlerini, gündelik işlerini
yapmalarını izleyeceğiz.
"Silent Hunter 4'e göre grafikler daha detaylı ve geliştirilmiş olacak."
Bir kaptansınız ve denizaltınızda her yeri FPS açısından yürüyerek
dolaşabilirsiniz. Kimin ne yaptığını da görebilirsiniz. SH5’te ara yüz de s
değişen ve geliştirilen kısımlardan nasibini alıyor. Daha kullanışlı olacak.
Gerçi serinin diğer oyunlarında, modlar yardımıyla ara yüzde değişiklikler
oluyordu ve daha iyi hale de geliyordu. SH5 çıktığında büyük ihtimal gene modlar
yayınlanacaktır. Üçüncü yapımda dinamik campaign oldukça hoştu. SH4 bu durum
daha geliştirildi, şimdiyse daha dolu dolu hale getiriliyor. Yenilikler içerek.
Dördüncü oyunun en güzel kısımlardan biri de dinamik radyoydu. Silent Hunter
5’te gene bu özelliğin daha iyi şekilde devam edeceğini sanıyorum.