Zihninizdeki kâbuslar, bilinmeyen yönlerinizi ortaya çıkarır.
PlatformlarWii
Yapımcı - YayıncıClimax - Konami
Çoklu Oyuncu: Yok
Oyun Türü: Macera,Macera
Merlin Puanı80
ArtılarTekrar Silent Hill'da olmak güzel, işitsel unsurlar, kontroller, farklı sonlar
EksilerYaratıklar sinir bozucu olabiliyor, bulmacalar basit
Geçmiş güzel anılar, film şeridi gibi gözümün önünde. O kadar etkililer ki,
ses cızırtılarını dahi duyabiliyor, görüntüye kattığı etkiyi hissedebiliyorum.
Belki de anılar, sadece acı çekmemiz için vardır. Bir daha ulaşamayacağımız,
sadece bir kerelik sunulan ve her hatırlayışımızda yenilerini yaşamak için
çabaladığımız günler, dakikalar, saniyeler...
Zihninizde yer edinen kâbuslar, bazen sizin bile bilemeyeceğiniz yönlerinizi
ortaya çıkarır. Her yanı belirsizlik tanımlamasıyla dolu detaylar, ama mutlaka
içinizden "sanki beni çağırıyor, beni istiyor" diye gelen sesler... Silent Hill,
1999 yılında doğmuştu. Bu ünlü oyunu bilenler, seriye melodileriyle hayat veren
Akira Yamaoka ismini de duymuşlardır. Peki ya Keiichiro Toyama? İşte Silent
Hill'ın hazırlayıcısı. Günümüzden yaklaşık 11 yıl önce inşa edilen bu kasaba;
hâlâ rahatsız edici atmosferi, zihinleri yoran yapısı ve sinirlerinizi alt üst
edebilecek düzeydeki gerçekleriyle ayakta kalmayı biliyor.
Hayat bir paket çikolata gibidir
Harry Mason, Silent Hill kasabası yakınlarında büyük bir sis çemberine
yakalanıyor ve görüş açısı kaybolduğu için kaza geçiriyordu. Çarpmanın sonucunda
oluşan sersemliğin geçmesiyle kızına yönelen Harry, onu göremeyince endişeye
kapılmış ve Silent Hill'de olabileceğine ihtimal vererek arayış serüvenini
başlatmıştı. Orijinal yapımda Harry Mason ve onun kâbuslarını yöneterek hayatta
kalmaya çalışmıştık. Tabii ki tek amacı, kızı Cherly'i bulabilmekti.
Serinin son çıkan isimleri Origins ve Homecoming, fazlasıyla aksiyona önem
verdikleri için gerilim duygusunu az veya çok engelleyebiliyordu. Etraftaki
objeleri kullanarak Condemned tarzı saldırılar yapabiliyoruz derken,
Homecoming’in gelişiyle maceraya güçlü tüfekler ve yakın dövüş teknikleri de
dahil olmuştu. Ne de olsa Alex, bir askerdi ve bu konular üzerine eğitimliydi.
Harry ise, sadece Harry. Onun düşündüğü tek şey, sevdiklerinin mutlu olması.
Shattered Memories, ilk maceraya geri dönüyor. Aynı amaç, bu kez daha farklı
şekilde ve bazı eklentilerle tekrardan önümüze sunuluyor. Bu kez aksiyona
girmeden olabildiğince kaçacak, hayatta kalmak ve Cherly’i bulmak için her
detayı irdeleyeceğiz.
Ne olacağını bilemezsin
Shattered Memories, Wii için duyurulduğunda ilk dikkat çekilen nokta, konsolun
kontrolleri olmuştu. Wii kontrolörü sayesinde, Harry’nin elindeki feneri
rahatlıkla kullanabilecek ve çevreyi inceleyebilecektik. Bunu aklımın bir yerine
not ederek oyunu açtım. Psikolojik etkilere dair bir uyarının yer aldığı ekranı
geçtikten sonra, hikâyede ipleri elimize alıyoruz.