1/2

Silent Hill: Homecoming

Merlinin Kazanı 3.06.2010 - 12:31
Yeryüzündeki cehennemin, kabuslarla dolu ve lanetli dünyasına 6. adım
Platformlar PlayStation 3
Silent Hill: Homecoming
  • Yapımcı - Yayıncı Double Helix Games - Konami
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Macera,Macera
Merlin Puanı 70
Artılar Çevre etkileşimi, ilginç noktalara varan konusu, sesler
Eksiler Grafiksel olarak yeni nesil değil, Silent Hill 4'le birlikte serinin diğer bir zayıf halkası olmuş
"Yazı için Orçun Çavuşoğlu'na teşekkür ederiz."

Tam olarak emin değilim ama sanırım 2002 yılıydı... O zamanlar, beni gerçekten gerebilecek, oynarken beni diken üstünde hissettirebilecek bir korku ve gerilim oyunu aramıştım. Bu türde pek çok oyun oynamış, ama hiçbirinden beklediğimi hissi alamamıştım; çünkü hepsi de "anlık korku" denilen ve kolaylıkla bağışıklık kazanılabilecek bir yapıya sahiptiler. Bu yüzden de aramaya devam etmiştim. Ancak, bu arayışımın bir oyun dergisinin Şubat sayısında tanıtımını gördüğüm Silent Hill 2 ile son bulacağını düşünmüştüm, ama oyunun PlayStation 2 platformu için olduğunu öğrenince, kendimi bir anda yüksek bir binanın tepesinden boşluğa bırakılmış gibi hissetmiştim. Ben, "Bu oyunu derhal almalıyım!" diye düşünürken "Platform PlayStation 2" ibaresi bana pis pis bakıyordu... Bu durumda ne yapmam gerekiyordu?

Gel zaman git zaman, internette öylesine bakındığım bir oyun sitesinde, Silent Hill 2'nin PC platformuna da uyarlanacağıyla ilgili haberi duyduğum anda, sevinçten ayağa fırlamıştım ve sanki tuttuğu takımı gol atmış bir taraftar gibi bağıracaktım. Aynı haberde, oyunun PC versiyonunun tahminen 2002 yılının sonlarına doğru piyasaya çıkacağı yazılmıştı. O aralar da okulum olduğu için zaman istediğim gibi hızlı geçti ve 2002 yılının sonu gelmişti...

Sabrın sonu

Silent Hill 2'yi bitirdikten sonra yoluma sırayla Silent Hill, Silent Hill 3, Silent Hill 4: The Room ve Silent Hill: Origins eşliğinde devam ederek serinin tüm oyunlarını teker temize havale etmiştim. Bu arada, Silent Hill 4: The Room'un piyasaya çıkışına yaklaşık bir hafta kala, söylentileri ortaya dökülen serinin beşinci oyunu, yani Silent Hill: Homecoming, belki de serinin ilk ve tek sansasyonel bir oyunu olacaktı. Double Helix firmasının yapımına başlayana (Muhtemelen 2004 - 2007 yılları arası) kadar hakkında çıkan söylentiler ile Homecoming, karanlık bir denize açılmıştı. Neyse ki, 2007 yılı Silent Hill: Homecoming'e uğurlu gelmiş ve Double Helix tarafından yapımına başlanmıştı. Müzikler, serinin önceki beş oyununda olduğu gibi Homecoming'te de müzikler Akira Yamaoka'ya ait olacaktı.

Yapım süreci boyunca gösterilen onlarca ekran görüntüsü ve videolar ile verilen detaylar 30 Eylül 2008 günü son buldu ve Silent Hill: Homecoming piyasaya, yeni nesil konsollardaki ilk, seri genelinde ise Silent Hill: Origins'ten sonra Konami haricinde geliştirilen ikinci Silent Hill oyunu olma şerefine erişerek adım attı.

Oyunumuzun konusu, Alex Shepherd adında eski bir askerin etrafında dönüyor. Kahramanımız, görev yaptığı sırada yaralanıp hastaneye düştükten sonra tedavi gördüğü sırada kardeşinin kaybolduğuyla ilgili bazı imgelemler görür. Tedavi bitiminde, kardeşi için meraklanıp evinin bulunduğu kasabaya, Shepherd's Glen'e döner ama karşısında bulduğu manzara tarifi mümkün değildir. Kasaba tamamıyla sisin içine gömülmüştür ortalıkta tam anlamıyla bir ölüm vardır. Alex derhal evine gider. Kardeşi Joshua gerçekten de kayıptır. Hatta sadece kardeşi değil, babası da kayıptır. Annesi ise neredeyse konuşma yetisini kaybetmiştir. Alex, ne yapıp ne edip kardeşini ve babasını bulmak zorundadır. Bu nedenle yola koyulur.

Oyunun ana menüsü karşınıza geldiğinde, New Game, Load Game, Options ve Credits gibi seçeneklerin olduğunu görüyorsunuz. Normal veya Hard olmak üzere oyunda iki farklı zorluk derecesi bulunuyor. İkisinden birini seçerek oyuna başlıyoruz. Daha önceden oyun sitelerinde gösterildiği gibi sedye üzerine yatırılmış şekilde, bir doktor tarafından hastanenin koridorlarında dolaştırılırken kendimize geliyoruz. Şöyle bir etrafa baktığımızda, hastaların işkenceye uğrayışlarına ve çırpınışlarına tanık oluyoruz. En sonunda da, sizi götüren doktor tarafından, muhtemelen ameliyat odası olduğunu sandığımız bir odada yalnız başımıza bırakılıyoruz. God Of War ve Resident Evil 4 oyunlarından tanıdığımız kılavuz tuş sistemi bu oyunda da mevcut. Yaratıklarla mücadelelerinizde, bu tip kılavuz tuşlarla sık sık karşılaşacağınızı şimdiden söyleyelim.

Değişiklikler ve bilinenler

Genel yapı olarak Silent Hill: Homecoming, her ne kadar yeni nesil adı altında çıkan ilk Silent Hill oyunu olsa da, grafiksel kalitenin tatmin edici düzeyde olduğunu söylemek pek mümkün değil. Gerek karakter modellemeleri olsun, gerekse de çevresel detay ve kaplamalar olsun size umduğunuzu vermekten uzak görünüyor, ama herhangi bir beklenti içine girmeden oyuna girerseniz, herhangi bir hayal kırıklığına uğrayacağınız pek sanmıyorum. Ancak, kasabanın atmosferi serinin önceki oyunlarına göre Homecoming'te de içinizi karartmaya yetiyor.