ArtılarVerdiğimiz kararlara göre senaryonun şekillenmesi. Bazı eksiklikler olsa da atmosfer güzel
EksilerAkira Yamaoka'nın olmayışı. Kaplamaların geç yüklenmesi, yapay zeka gibi bazı teknik problemler. Grafikler ve animasyonlar, günümüz standartlarının gerisinde.
"Ben neredeyim, burada neler oluyor, herkes nerede?" Ne kadar tanıdık sorular değil mi? Kişiler ve hikayeler farklı olsa da, Silent Hill'i ziyarete gelenlerin ortak amaçları aynı oluyor; bir an evvel buradan kurtulmak! Peki bu o kadar kolay mı? Bulunduğunuz mekandan belki kaçabilirsiniz, peki ya içinizde yıllardır bilmeden inşa ettiğiniz Silent Hill'den? Sanırım bu pek kolay değil.
Adamın biri yıllar evvel gölün kenarında bir kadın gördü, sevdiği kadın olabilir miydi? Belki de, ama aslında olmadığını öğrenmesi uzun sürmeyecekti. Başka bir zaman dilimi, yakın bir mekanda bu kez yorgun bir adam. Hemşireler, görüldüğünde korkulacak kişiler değildi. En azından o adam, o hemşirelerle karşılaşana kadar. Ya da daha önce hiç görülmemiş bir yaratık, kafası piramiti andıran, devasa bir yaratık. Saldırmak mı gerekirdi, yoksa saklanmak mı? Kaçmaktan kimse bahsedemezdi, çünkü kaçacak hiçbir yer yoktu. En iyisi, orada olmamış gibi davranmak ve hiç hareket etmemekti, her ne kadar bunu yapmak çok zor olsa da!
Sis dağıldı sanki, ardından kül yağmuru durdu, Silent Hill buz kesmeye başladı, kar mıydı bu yağan şimdi? Peki onun içini üşüten kar soğuğu muydu, yalnızlık mı, yoksa durmadan büyüyen belirsizlik faktörü mü? Belki de kaçmak istemiyor, bırakmak istiyordur kendini bu boşluğa. Evet, şimdi tekrar sis çökmeye başladı, hatta yağmur bile yağıyor. Islatıyor onu korkuları, üzerine düşen her bir yağmur damlasıyla. Yaratıcısı olduğu bu kabusun en derin çukurunda, kendi kabusunda ölerek, kendi kendinden kurtulmayı amaçlamıştır belki de. Evet, birçok "Belki", birçok "Acı", birçok "Keşke"...
Daha önce de demiştim Silent Hill doymadı, doymayı da düşünmüyor. Burası bir yol geçen hanıysa, buraya daha çok fazla kişinin yolu düşecek demektir.
Yeni
Silent Hill: Downpour'un geliştirici koltuğunda Vatra Games bulunuyor. İsim olarak pek tanıdık değil, biliyorum. Zaten oyunun fanları da bu ismi ilk duyduğunda endişeye kapılmıştı. Nasıl bir iş çıkarabilirlerdi, hem Akira Yamaoka da yoktu artık? Silent Hill gibi bir markaya neler katabilirdi Vatra Games? Şunu belirtmek gerekirse Vatra Games'te, daha önce önemli oyunlarda çalışmış isimler var. Örnek olarak The Suffering, Mafia gibi oyunları gösterebiliriz. Hatta Son çıkan Silent Hill oyunlarında çalışan isimler de Vatra Games'te bulunuyor...