1/2

Silent Hill 3

Can Gülay 3.06.2010 - 12:31
Konami, korku adventure oyunlarında ne kadar iddialı olduğunu bize bir kez daha kanıtlıyacak.

PSX ve PS2 için çıkan ilk iki Silent Hill oyunuyla, Konami korku adventure oyunlarında ne kadar iddialı olduğunu bize fazlasıyla kanıtlamıştı. Son olarak geçtiğimiz günlerde Silent Hill oynamanın keyfine(keyif mi?, yoksa ızdırap mı? o tartışılır aslında) PC oyuncuları da nihayet kavuştular. PlayStation'daki kadar olmasada PC oyuncularının da SH2'den fazlasıyla etkilendiğini söylemek pek yanlış olmayacaktır. Silent Hill oyunlarına değinmişken; SH2'nin Restless Dreams isimli bir versiyonu da Xbox için piyasaya sürülmüştü.

Ve nihayet Silent Hill serisinin üçüncü oyunu en azından şimdilik sadece PS2 için hazırlanıyor ve oyunun çıkışına da kısa bir zaman kaldı sayılır. Hatırlayacağınız gibi birkaç ay önce oyun hakkında edindiğimiz ilk bilgiler doğrultusunda kısa bir öninceleme hazırlamıştık(Önincelemeler bölümünden bu yazıya ulaşabilirsiniz). Şimdi nihayet daha somut bilgiler ortaya çıkmaya başladı.

Yine iç karartıcı ve huzursuz edici

Oyunu belkide şu an bulunduğu seviyeye getiren en büyük faktör olan iç karartıcı ve huzursuz edici atmosfer tahmin edebileceğiniz gibi oyundaki yerini aynen, hatta fazlasıyla koruyor olacak. Yani yapımcılar yine doğrudan insan psikolojisine etki etmeyi hedeflemişler. Peki bu ne demek? Bu kısaca şu demek oluyor aslında; oyun gerek insanın kanını donduran detayları, gerek mekanları, gerekse karakterleriyle insanı heyecanlandıracak, korkutacak ve huzursuz edecek. Ama yinede oyuncuyu büyüleyen bu hava insanı kendine çekecek ve ruhunu esir edecek! Anlatabildim mi acaba?

Tabii ki oyun karşımıza birçok yönü geliştirilmiş olarak geliyor. Bölüm/çevre detayları bu kez gerçekten çok daha iyi gözüküyor. Zaten aslında oyunun sizi etkilemesini sağlayan kilit noktalarından bir tanesi de bu. KCEJ'in büyük oranda yenilediği grafik motoru sayesinde karakter modellemeleri dahil herşey zihninizde çok daha derin bir yer edinecek.

Sis

Sinematik görünüme sahip grafikler, ustaca hazırlanmış gölgelendirme ve ışıklandırma efektleriyle atmosferi tamamlayacak, oyunun diğer bir kilit noktası olan sis efektiyle de doruğa ulaşacak. Aynı Metal Gear Solid 2'deki gibi SH3'ün detaylı 3D karakterleri de sinematiklerle içiçe kullanılacaklar ve yanak, dudak hareketleri gibi mimiklerle karakterlerin o an ki duyguları yüz ifadelerinden okunabilecek.

Harry, James ve şimdi de Heather

Geçmişte Harry ve James en büyük korkularıyla/ya da rüyalarıyla karşı karşıya geldiler ve şimdi de sıra Heather isimli genç bayan karakterimizde. Video'larda görüldüğü kadarıyla Heather'ın kabusa başladığı yer terkedilmiş, yoğun bir sis kümesiyle kaplı ve harap olmuş bir eğlence parkı. Heather'ın elindeki tek şey ise küçük bir el feneri ve bir bıçak. Peki gerçekten burası terkedilmiş bir yer mi? Büyük ihtimalle hayır, yani pek sanmıyorum, daha önce aynı şey Harry ve James'in de başına gelmemiş miydi? Zaten Heather ortalığı biraz araştırınca buranın terkedilmemiş olduğunu kısa zamanda anlıyor. Aslında terkedilmiş ama terkedilmemiş??? Ya da şöyle söyleyelim bir eğlence parkında olması gerektiği gibi ortalıkta çocuklar ve insanlar yok!, ama Heather'ın sis yüzünden tam olarak canlı olup olmadıklarını bile anlayamadığı bandajlı mumya tipli yaratıklar ve garip uzuvları olan köpekler buraya bir anlamda da terkedilmemiş havası veriyor?