1/3

Shinji Mikami

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Farklılıklar, dikkat çekicidir
Oyun dünyası, belirli isimler sayesinde şekillendi ve çeşitlilik kazandı. Bunlardan bir tanesi de şüphesiz ki Shinji Mikami’dir. Survival Horror türünü tüm dünyaya sevdiren yapımcı, her şeyin Sweet Home ile başladığını söylüyor… Yazıda Resident Evil ile ilgili çok şey göreceksiniz, ama zaten Shinji Mikami; aslında Resident Evil demek…

1 Ağustos 1965’te doğdu. Doshisha Üniversitesinden mezun olduktan sonra, 1990 yılında "oyun planlayıcısı" pozisyonunda Capcom'da işe başladı. Kariyerinin ilk döneminde Aladdin (1993) ve Goof Troop (1994) gibi yapımlarla ilgilendi. İlk projesi, geliştirilmesi 3 ay süren The Capcom Quiz: Hatena no Daiboken oldu. Mikami’nin kariyeri, henüz önemli kararlara şahit olmamıştı. Ta ki aklındaki fikri, Capcom’a sunana kadar…

Shinji Mikami

O, üstat olarak gördüğü ve çok şeyler öğrendiği Bay Fujiwara’ya fazlasıyla önem veriyordu. Günün birinde Fujiware, Mikami’yi aramış ve “görülmeye değer bir projesi” olduğunu söylemiş. Korku türünde oyun yapmak istediğini anlatıp, sonrasında ortaya Sweet Home’u çıkarmış. Satış olarak başarılı olamadı ama Sweet Home, ünlü geliştiriciye göre “başyapıttı”. Sebebi ise, yeni projede ortaya çıkacaktı.

Resident Evil doğuyor
Shinji’nin de aklında bir korku oyunu yapmak vardı. Sweet Home’dan etkilendiği açık, ama kendi düşünceleri doğrultusunda bu farklı bir proje olacaktı. En basit örneği ise, hayaletler. Çoğu yapımda hayalet unsuru yer aldığından, Mikami zombileri tercih etmiş. Korku teması üzerine kurulu, etrafı zombi ve diğer yaratıklarla çevrili sokaklar ve bu karmaşayı durdurmak için mücadele eden özel harekat timleri… Bu, Biohazard olarak adlandırılacaktı.

Biohazard, beğeni topladı ve Capcom'un büyük hitleri arasında yerini aldı. Amerika ve Avrupa ülkeleri için Resident Evil (RE) ismiyle piyasaya sürüldü. Yapımın, George A. Romero'nun “sonu Dead ile biten” film serisinden de esinlenildiği söyleniyor.