Shadow Of the Tomb Raider'ın zorluk seçenekleri tanıtıldı. Shadow of the Tomb Raider'da, bulmacaların zorluğunu ayarlama seçeneği olacak. Sadece bulmaca zorluğunu değil, gideceğimiz yolu bulmamızı sağlayan işaretleri de açmak, kapatmak ya da daha belirgin hale getirmek de mümkün olacak.
Bu demek oluyor ki; örneğin bulmaca zorluğunu "Hard" seviyeye getirdiğinizde, mekanda bulunan bulmacayı çözmekte kullanacağınız eşyayı kendiniz bulmak zorunda olacaksınız. Bu seviyeyi "Easy" seviyesine getirdiğinizde ise, çözmeniz gereken bulmacada kullanacağınız eşya, masmavi parlayacak. Aynı şekilde, kolay modda örneğin tırmanacağımız bir kayanın üzerinde kılavuz işaretleri belirgin olacak, normal modda bu işaretler daha az belirgin olacakken, en zor modda ise bu işaretler olmayacak.
Eski Tomb Raider oyuncularının iyi bildiği gibi, Tomb Raider oyunlarında, ilerleyebilmek tamamen oyuncunun araştırmasına ve bölümü geçmek için gerekenleri, görsel bir ipucu olmadan bulmasına bağlıdır. Shadow of Tomb Raider'da ise, bu oyun mekaniği bir zorluk derecesi olarak oyunculara sunuluyor. Yardım almadan bölümün sonuna ulaşmakta zorlanan oyuncular ise, kılavuz işaretlerde yararlanarak bulmacaları çözecek, ya da haritada keşif yapabilecek.
bu yeni kuşak kolaycı olunca
ister istemez firmalarda böyle abuk sabuk şeylere bulaşıyorlar
Eskiden oyunlar direkt zordu
Bence güzel bir hamle. Üstelik HUD işaretlemelerinde değil de doğrudan oyun nesnelerinde değişiklik olması daha iyi. Bulmacaları Hard'a alıp HUD'u da kapadın mı acayip zaman geçirtir namıssız.
İnşallah ucuz olur.