Fark diyen arkadaşlar Rtx teknolojisi böyle Rtx off Rtx on yapınca her taraf parıldayacak her tarak renklenecek diyeni yok diyor acaba?Bu teknoloji oyun içine düşen ışınları renkleri gerçek dünya daki gibi iz düşüm açılarını ayarlıyor.Daha doğru açılarla renkler ortama dağıtılıyor.Bu işin üstadı değilim lakin boş bir sistem olduğuna katılmıyorum.Ve fark var.
Ray tracing 3d Max ve maya da 20 yıldır var olan bir özellik. Fakat bu programlarda, sahnedeki tüm ışık ışınları bir kaç kez Tüm yuzeylerde yansıyor. Bunun bedeli ise gerçeğe çok yakın tek bir karenin renderi saatlerce surebiliyor. Dolayısıyla raytracing Oyunlar açısından şimdilik ve az 10 yıl tırt.
Arkadaşlar fark grafiklerde değil, gölgelerde. Oyuna RTX shadow güncellemesi geldi. Ayrıca DLSS desteği de eklendi ki bu da %30-40 FPS artışı anlamına geliyor. Yani RTX ekran kartı olmayan arkadaşlar için bir şey ifade etmiyor.
Gölgede de bi numara yok, ray trace e gerek kalmadan o gölgeler yapılabilir. Elinde ateş sallayan çocuğa oyun motorunda bilerek gölge yapılmamış ki gören de rtx sayesinde öyle gölge oluşuyor sansın.
arkadaşım videoyu izlemenin ekran kartıyla ne alakası var :))) o videodaki sahne rtx 2080li bir sistemde gerçek zamanlı render edilirken video olarak kayıt ediliyor. tüm efektleri 14" tüplü monitor ve onboard ekran kartlı bir bilgisayarda bile görebilirsin. çünkü, tekrar ediyorum bu bir video kaydı.
MK Okuru21.03.2019 11:51
sen ne kadar zekisin öyle... adı üstünde video, bu videoyu izlemek için ekran kartlarımız render almıyor ki, rtx 2080 ile render alınan sahne, video olarak kaydedilmiş sayın süper zeki arkadaş.. yani ultra zeki kardeşim bu videoyu onboard ekran kartlı bir pc ile izleyip farkı görebilirsin.