Daha önce Ninja Theory'nin Xbox Developer_Direct'de, Senua's Saga: Hellblade II'nin Xbox Series X|S, PC için geliştirildiğini duyurmasının ardından, oyun hakkında pek fazla bilgi elde edememiştik. The Verge'den Tom Warren'ın belirttiğine göre, oyun PC platformunda saniyede 60 kare hızında çalışacak ve Xbox Series X|S sürümleri ise saniyede 30 kareyle sınırlı kalacak. Oyun, Unreal Engine 5'in gücünü arkasına alarak 2024 yılında oyun severlerle buluşmaya hazırlanıyor.
Dragon's Dogma 2 için de benzer bir durumdan bahsediliyor. Capcom'un bu oyunu, yalnızca PC'de DLSS 3 teknolojisi sayesinde saniyede 60 kare ve ötesi bir performansa ulaşabiliyor. Buna karşın, konsol sürümleri, özellikle yoğun şehir sahnelerinde, saniyede 30 kare hızını korumakta zorlanıyor ve bazı durumlarda bu hız 23 veya 25 kareye kadar düşebiliyor. PC platformu, özellikle Unreal Engine 5 gibi güçlü oyun motorlarını kullanan oyunlarda, konsollara kıyasla daha üstün bir performans sunabileceğini ortaya çıkartmış oldu.
Unreal Engine 5'in getirdiği yenilikler arasında yer alan Nanite ve Lumen teknolojileri, Senua's Saga: Hellblade II gibi grafik yoğun oyunlarda önemli bir rol oynuyor. Xbox konsolları, yeni nesil grafik deneyimlerini saniyede 30 kare ile sınırlı tutarken, PC platformu bu sınırlamaların ötesine geçme potansiyeline sahip.
Senua's Saga: Hellblade II, 21 Mayıs'ta piyasaya sürülecek ve oyunun PC için gerektireceği teknik özellikler henüz Microsoft tarafından açıklanmadı. Ancak oyunun hem Steam hem de Microsoft Store'da yer alacağı biliniyor.