Funcom, hikayesiz MMO'ları saçma bulduğunu söyledi
Funcom'dan Ragnar Tørnquist süregelen bir hikayeye sahip olmayan MMO yapma fikrinin tam anlamıyla bir saçmalık olduğunu belirtti.
"MMO'nun oyun alanı olduğu tartışmaları yapılıyor. Bu yüzden hikayeye yer olmadığı söyleniyor. Çünkü hikaye oyunu bölüyormuş. Bu oyunlardaki tek hikaye oyuncuların yaptıklarından çıkan hikayelermiş. Bu tam anlamıyla katıksız bir saçmalık".
İşte Secret World'ün kreatif direktörü Ragnar Tørnquist oyunun resmi bloğunda aynen bunları yazdı.
"Evet, bu oyunlarda esas hikayeyi oyuncuların kendileri yazdıkları doğru ancak bu hikayelerin çoğu bulundukları evren ile alakası olmayan hikayeler. Bu evren fantastik, bilim kurgu, modern çağ süper kahramanları da olsa oyuncuların hikayeleri genellikle bir dostluğun oluşması ve birlikte maceraya atılma üzerine oluşur."
"Ancak bir MMO'da bunların dışındaki hikayelere de yer vardır. Üstelik hikaye anlatmaya niyeti olmayan, içerisinde bir sürü NPC'nin değişik yaratıkların ve görevlerin bulunduğu MMO'larda bile illa ki bir hikaye vardır ve esas önemli olan da budur zaten. MMO dediğimiz şeyler kurgu ve anlatımla, sadece bir hikaye değil etkili bir hikaye sayesinde hayat bulan soğuk dijital ortamlardır."
Secret World'de oyunun içerisine yerleştirilmiş bulmacalara ve ipuçları ile klasik görevler ve hikayeler haricinde oyuncuları AR oyunlarına yönlendiren çoklu hikaye anlatım tekniği kullanılıyor.
Peki hikayenin konusu nedir? Orası belli değil ancak ne olmadığı belli:
"Bu bir Seçilmiş Olan, bir anda ortaya çıkıp dünyayı kurtaran tek bir kişi hakkında değil."
"Bizim hikayemiz kahramanlardan oluşan bir ordu ile ilgili. Burada oyuncular diğer oyuncular gibi, dünyanın en karanlık günlerinde yükselen karanlığa karşı üç güçlü gizli örgüt tarafından dünyanın dört bir yanındaki görevlere gönderilen uyandırılmış ajanlar."