1/3

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Hasan Uğur Nayır 3.06.2010 - 12:31
Çıkmasına kısa bir süre kala Stalker'la, Multiplayer beta testte son tango
GSC Games ve S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl ismini duymayan pek fazla oyuncu kalmamıştır. Yıllardır çıktı, çıkacak denilen Stalker uzun bir müddet sonra 23 Mart’ta piyasaya sürülecek. Oyunun ertelenmesi bazı kişilerde ciddi anlamda fobi bile olmaya başladı. Çok büyük bir terslik olmadığı sürecek, ertelenmesi artık söz konusu değil. Hatta GSC şimdiden yapım üzerinde son tangoları oynamaya başladı. Firma kısa bir süre önce yeni bir Multiplayer Beta testi yaptı. Artık son aşamalara doğru gelen Stalker’ın testine bir misafir oldum. Oyunun tamamı için olmasa da; grafikler, kontroller, sesler hakkında bir ön atıştırma yapmış oldum.

Değişenler


Stalker’ın Multiplayer betasını uzun bir süre önce yine oynamıştım. Arada neredeyse iki üç senelik bir zaman dilimi geçmiş. Çoklu oyuncunun test sürümünde, eski betada yer alan Yantar Factory ve Railway Station haritaları yer alıyor. Eski sürümde gerçi üç tane harita vardı, bir tanesi bu sefer yok. Bunları hızlıca geçersem, izlenim oluşturması açısından ilk dikkat çeken öğe grafikler. Yıllar önce oldukça etkili gelen grafiklerin eskiliği ne olursa olsun belli oluyor. Ancak bu grafikler kötü anlamına gelmiyor. Hatta piyasadaki birçok dandiri yapımın üstünde kaliteli grafikleri var. Kaplamalarla dokuların, yapaylığı ve donukluğu yakına gelince kendini ne yazık ki belli ediyordu. Modellemeler ise genel olarak yeterli düzeyde sayılabilir. Yani Multiplayer’da kapışırken, diğer oyuncuların modellemeleri öyle geldi bana.

Stalker’ın grafik motorunun önemli bir özelliği olacak gibi duruyor, hatta kendini belli ediyor. Şöyle ki; Single Player’da devasa alanların olacağını biliyoruz, ayrıca hava değişimi de gerçekleşecekti. İşte grafik motoru dış çerçeveyi çizmekte ve hava efektlerini yapmakta oldukça başarılı. Quake 4’te, Doom 3 grafik motoru açıkçası dış çerçeveyi çizmekte pek başarılı değildi, şahsen ben başarılı bulmuyordum. Havaya baktığım zaman bana yapay geliyordu. Ancak aynı olayı Stalker’ın bu test versiyonunda görmedim. Keza etkili hava ve ışık efektleriyle beraber oldukça iyi kotarılmış. Özellikle havadaki yıldırımlara bakmak ve yıldırım çaktığı zaman yerde oluşan gölge oyunları güzeldi. Bir ağacın önünde durdum ve yıldırımın çakışı sırasında gölgesini kontrol ettim. Her yıldırım çaktığında ağacın gölgesi aynı yere düşmüyor. Daha sağa, biraz daha sola, biraz daha uzunlamasına oluyor. Neredeyse birkaç şekilde gölge ortaya çıkıyor. Gerçekten de yağmurlu bir havada çakan bir yıldırımla oluşan gölgelerin, hep aynı yerde çıkmayacağını düşünürsek, gerçekçi bir ayrıntı. Single Player’da da böylesi gerçekçi detaylarla oynayacağız. Işık oyunları olarak gece karanlığındaki ışıkların çevredeki dansı güzeldi. Işık oyunları dışında; yanan bir ateşin önüne baktığım zaman o yerin ateşin dumanından titremesi, rüzgarla savrulan çimler, savrulan yapraklar gibi ince detaylar var.