S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
Mahmut Saral
3.06.2010 - 12:31
Kasvetli Zone bölgesine farklı biri olarak geri dönüyoruz
Yalnızlık kötü bir şeydir değil mi? Bazen iyi olarak ta nitelendirebiliriz,
ama genel olarak kötüdür. Peki ya yalnız savaşmak. Daha doğrusu yok olmuşluğun
hüküm sürdüğü dünya denen gezegende yaşamaya çalıştığımız bir yalnızlık. Bazen
yardımımıza koşanlar da olur, ama ya o sırada kimse yoksa. İşte bu sırada
duygularımıza tercüman olarak STALKER çıkageldi yaklaşık beş yıllık bir çalışma
sonrasında. Şimdi ise Clear Sky, macerayı devam ettirmeye, yok olmuşluk ile
mücadelemizde bize yardım etmeye geliyor.
Kurtuluş yok
Clear Sky, ilk oyundan bir yıl öncesinde vuku bulan olayları konu alıyor. Bu
süre zarfında yönetmekle yükümlü olduğumuz karakterimiz ilk oyundaki “Market One”
değil, farklı bir Stalker. Doğuştan kelle avcısı olduğumuz oyunda mesleğimizi
icra etmemiz için pekte engel bulunmuyor. Bu kez tek de değiliz üstelik.
Günümüzün popüler oynanış yöntemi “Takım oyunu” kavramı geçerli Clear Sky için.
Tabii ki bu durum ilk oyunda bazı büyük operasyonlarda kendini göstermiş olsa
da, yeni oyun ile birlikte daha da ileri seviye bir oynanışa tanıklık edecek.
Özgür irade faktörünü daha da iyi kullanabileceğiz. Yine karşımızda birbirinden
farklı sekiz Stalker grubu bulunuyor ve aralarından bir tanesini seçerek ona
katılmak başlıca görevimiz. Maceramız boyunca bu gruplarla ilerlemek
zorunluluğumuz bulunmuyor. İstersek tek başımıza da mücadele edebileceğiz. İlk
oyuna nazaran araç gereç envanteri ve diyalog sisteminde bazı geliştirilmelere
gidiliyor. Kişisel PDA’mızda daha fazla detay bulunacak. Artık önemli birkaç
mekan dışında herhangi bir Stalker ile daha kapsamlı alışverişler yada sohbetler
yapabileceğiz. Kullanımımıza sunulmuş silahlar da geliştirilebilir olacak. Aynı
şekilde elbiseler veya diğer araçlarda onarılabilecek veya yenilenebilecek.
Karakterlerin yapay zekalarında da birkaç oynamaya gidiliyor. Clear Sky ile
birlikte karakterler arası iletişim daha da etkin bir şekilde sağlanabilecek.
Buna en önemli faktör olarak ise “Telsiz” unsuru gösterilebilir. Zamanında
yapılabilecek telsiz konuşmaları sayesinde duruma göre destek çağırılabileceği
gibi, acil durumlar hakkında da bilgi alışverişi yapılabilecek. Yeni
düşmanlarımız yanında oyuna yeni eklenen yaratıklarda bizim için tehlikeli
olacak. Örneğin oyuna yeni eklenen psişik güçleri bulunan bir yaratık türü var.
Amaçsızca gezinmek çözüm değil
Clear Sky’daki en önemli amaçların başında gelen konu “Kayıp şehir”. Yapımcı
Bolshakov'un söylediğine göre, Limansk şehri en büyük savaşların nedenlerinin
başında geliyor.