ArtılarÇatışma sahneleri eğlenceli, büyük harita, geniş envanter, ışık ve gölge efektleri
EksilerVuruş hissi yok denecek kadar az, yapay zeka ve irili ufaklı diğer hatalar, yüksek sistem ihtiyacı
1986 yılında Çernobil'de yaşanan nükleer facianın ardından birçok insan
ölmüş, birçoğu da yaralanmıştı. Patlamanın boyutu Ukrayna'nın sınırlarını aşmış
hatta ülkemizin bir bölümünü de kapsayan geniş bir alana yayılmıştı. Günümüzde
halen bu olayın etkileri görülebiliyor. Geçmişte meydana gelen çoğu savaş,
önemli olaylar ve büyük facialar, yıllardır film ve oyun sektörlerine konu
olarak karşımıza çıkıyor. Çernobil faciasını da farklı bir boyutta
monitörlerimize Stalker taşımıştı. Uzun süren bir gelişim sürecinin ardından
geçtiğimiz yıl PC platformuna özel olarak çıkan Stalker: Shadow of Chernobly,
bekleyenlerinin büyük bölümünü hayal kırıklığına uğratmamış, aldığı yüksek
puanlarla da dikkat çekmişti. İrili ufaklı bazı hataları bulunsa da Stalker,
sunduğu atmosferi ve oynanış tarzıyla diğer oyunlardan sıyrılmasını bilmişti.
İki milyona yakın bir satış rakamı da elde edilince, oyunun devam etmesi
gerektiği kanısına varıldı. Yapımcılar, zaten kaliteli olan ilk oyunun
hikayesinin üzerine ek olarak bir şeyler ilave edilmesinin pek mantıklı
olmayacağını biliyor olacaklar ki Clear Sky isimli yeni serüven, ilk oyunun bir
yıl öncesinde, farklı bir karakterin başından geçen olayları konu alıyor (Siz
yine de sürprizlere hazırlıklı olun).
Prologue
Merc adındaki Stalker ile oyuna başlıyoruz. Clear Sky'da ilk dikkat çeken
özellikler, dinamik ışıklandırmalar ve daha geniş bir haritanın üzerinde yer
alıyor olmamız. İlk bir kaç ufak görevden sonra kendi envanterimizi belirliyor
ve katılmak istediğimiz ekibi seçebiliyoruz. Tabi bu isteğinize karşılık hemen
olumlu yanıtlar gelmiyor. Öncelikle söylenenleri yapmalı, istenilen PDA ve belge
benzeri dökümleri ele geçirmeli, tehlike oluşturacak isimleri öldürmeliyiz.
Haritanın hemen her noktasında Mutant’lar ve diğer Stalker gruplarına ait
birlikler görmek mümkün. Tek başına ilerlemeye çalışmak gerçekten çok zor bir
hal alacaktır. Dahil olduğunuz grup sayesinde operasyonlara arkadaşlarınızı da
çağırabiliyor, ek ateş gücü oluşturabiliyorsunuz. Öldürdüğünüz her Stalker'ı
mümkün olduğunca aramakta fayda var. Çünkü parayla silah satın almak pek kolay
değil. Oyuna yeni başladığınızı ve ilk zamanlarda silah çeşitliliği sıkıntısı
çekeceğinizi düşünürsek tutumlu davranmanız gerekiyor. Hasar gören silahlarınızı
tamir ettirebiliyor, hatta silahlarınıza geliştirmeler de yaptırabiliyorsunuz
ayrıca. Tabi parasını verdiğiniz taktirde. Oyundaki ticaret sistemi ilk oyundaki
gibi belirli kişilere bağlanmamış bu kez. Konuştuğunuz çoğu Stalker ile ticaret
yapabiliyorsunuz.
Peki elde ettiğimiz silahlar işe yarıyor mu derseniz, pek değil cevabını
verebilirim. Maalesef Clear Sky'da “Vuruş hissiyatı” kavramı yok denecek kadar
az. Buna ek olarak çok yakın mesafelerden yaptığınız atışlarda bile
karşınızdakini devirmek oldukça zor. Örnek vermek gerekirse, bir Stalker'ın
kafasına atış yaptınız diyelim. Eğer daha önce yara almadıysa ufak bir
sersemleme yaşıyor ve çatışmaya kaldığı yerden devam ediyor. Öldürmek için bir
kez daha tekrar etmek gerekiyor çoğu zaman. Eğer rakibinizi boydan boya
tarayabilirseniz bu da bir öldürme yöntemidir sonuçta, ama etrafınızı çeviren
onca adama karşı silahların da hantal olduğunu belirtirsek, hızlı hareket
etmekte fayda var.
Çernobil’in gölgesi
Başta da belirttiğim gibi Clear Sky, oldukça geniş bir haritadan oluşuyor. Buna
aslında Shadow of Chernobly'in geliştirmiş daha kapsamlı haritası da denebilir.
Oyundaki mekanların büyük bir bölümü, ilk oyundan da tanıdık gelen mekanlar.
Ayrıca bazı karakterler de öyle. Grup çatışmaları yeni oyunda daha da etkin bir
hal almış, ilk oyundaki mistik havadan neredeyse eser yok denebilir.