1/2

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Buraya gelmemeliydiniz
GSC tarafından geliştirilen ve 2007 yılında oyuncuların beğenisine sunulan ilk Stalker, muhteşem atmosferi ve detaylı yapısıyla göz dolduruyordu. Doğrusu bunca yıl beklememize değmişti, ama Shadow of Chernobyl’in sonu itibariyle birçok soru da yanıtsız kalmıştı. Clear Sky ile hikâyenin başına dönmüş, deyim yerindeyse yıllardır yazılan bir kitabın sonunu getirebilmiştik. Geçen zamanın ardından GSC çalışanları, boş durmadıklarını gösterdi ve bu kasvetli kitabın devamını yazmaya başladıklarını duyurdu.

Ölüm çağırıyor

Call of Pripyat, ilk oyunun finalinden hemen sonra, farklı bir mekânda ve farklı insanların başından geçen olayları konu alıyor. Bu kez işler biraz daha resmi. Bir grup asker yapılacak operasyon planına göre bölgeye yollanır. Özel tim havadan harita çizmek için görevlendirilmiştir. Bu sayede yapılacak araştırmaya destek verilebilecektir, fakat hiçbir şey beklendiği gibi gitmez. Hava desteğini oluşturan helikopterler düşer. Ardından gizemli kazayı araştırmak için bir grup asker daha gönderilir. Ukrayna Gizli Servisi ise bu olayın nedenlerinin araştırılması için kendi ajanını bölgeye ulaştırır ve hikâyemiz de başlar.

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
"Oyun, X-Ray grafik motorunun 1.6 versiyonu ile geliştiriliyor."

Yapımda, bu gizli ajanı yönetmekle yükümlüyüz. İçerisinde yer aldığımız dünya ise önceki oyunlara nazaran daha tehlikeli. Sürekli görülen radyoaktif faaliyetler, yaşanılası alan imkânını giderek kısıtlamaktadır. Bu sebeple çok dikkatli hareket etmemiz gerekecek. Pripyat Kasabası, Yanov Tren İstasyonu, Jupiter Fabrikası ve Kopachi Köyü gibi bölgelerde geçecek olan oyun, ilk Stalker’dan tam dört kat daha büyük bir alan barındırıyor. Ayrıca tüm harita, gerçek hayattaki bölgelerin bire bir aynen aktarılmış halinden oluşuyor. Olabildiğince özgür oynanış için tasarlanan yer yüzeyindeki mekânlar ve ayrıca yer altında bulunan gizemli yapılar da mevcut.

Gün batımından şafağa

Silahlarda daha fazla çeşitle karşılaşacağız. Asıl önemli olan ise denge ve hasar verme sistemi. Bu konuda da önceki oyunlara nazaran daha iyi ürünler ortaya çıkacak. Mesela hasarı yüksek ve uzun mesafede dengeli atışlar gibi. Silahlarımızı dilediğimiz gibi geliştirebileceğiz. Kullandığımız detektör de macerada çok önemli bir konumda yer alacak. Geliştirilen bir diğer detay da, yapımın ara yüzü. Daha basite indirgenerek hazırlanan envanter ekranı, PDA ekranı gibi detaylar, oyuncuyu yormayacak şekilde düzenleniyor.