Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin, Xbox ve PS5 gibi popüler oyun sistemlerine yerel bir rakip yaratma vizyonunu açıkladı. Kremlin, Rusya'nın video oyun konsolu pazarına giriş yapacağını ve bu alanda küresel devlere rakip olmayı hedeflediğini duyurdu. Resmi açıklamalara göre, bu yeni girişimin arkasındaki amaç, Rus teknolojisini küresel eğlence teknolojisi sahnesine taşımak ve Rusya'nın video oyunu endüstrisinde daha etkili bir rol almasını sağlamak.
Putin'in talimatıyla, Rus hükümeti 15 Haziran'a kadar yeni video oyun konsolu donanımlarının yanı sıra taşınabilir cihazların geliştirilmesine yönelik adımlar atacak. Bu girişim, oyunlara ve diğer dijital içeriklere erişimi kolaylaştıracak bir işletim sistemi ve bulut sistemini de kapsıyor. Rusya'nın video oyun endüstrisine daha önceki yatırımlarına ek olarak, bu yeni proje, ülkenin teknolojik yenilik ve gelişimdeki kararlılığını gösteriyor. Hükümetin video oyun endüstrisini 2030'a kadar destekleyecek politikaları ve 50 milyar dolarlık devlete ait bir yayıncı ve geliştirici oluşturma planı, Rusya'nın bu alandaki hırslarını ortaya koyuyor.
Ayrıca, Rusya'nın League of Legends ve World of Tanks gibi popüler oyunları içeren bir e-spor turnuvası kurma kararı, ülkenin e-spor ve rekabetçi oyun arenasında da iddialı olduğunu gösteriyor. Rusya'nın video oyunları alanındaki geçmişi, Tetris'in yaratılmasıyla başlayan ve dünya çapında milyonlarca satış yaparak video oyunu tarihinde önemli bir yere sahip olan bir geçmişe dayanıyor. Bugün, ülke 65,2 milyon oyuncu ile Avrupa'nın en büyük oyuncu kitlesine sahip ve video oyunlarını bir spor olarak kabul eden ilk ülke olma unvanını taşıyor.
Putin'in Xbox ve PS5'e rakip olacak yerel bir oyun sistemi yaratma hamlesi, Rusya'nın teknoloji ve eğlence sektörlerinde daha güçlü bir varlık gösterme arzusunu yansıtıyor. Ancak, bu girişimin başarılı olup olmayacağı ve küresel pazarda ne derece rekabetçi olabileceği zamanla belirlenecek.