Nintendo Wii, kontrolleriyle yeni nesil konsollar arasından sıyrılıyordu. Wii Remote ile yapılanlar güzel. İnternet üstünden birçok ilginç kaza haberini de öğrendik. Nunchuk’nı veya Remote’u yanlışlıkla elinden fırlatanlar, oyunda kontrolleri sağlamak için televizyonuna çarpanlar vardı. Sonuç olarak Wii kontroller açısından başarılı oldu. Ancak Sony ve Microsoft bu konuyu, PlayStation Move ve Kinect ile daha farklı hale getirdiler. Bu aralar Move ve Kinect’e özel projeleri duyar olduk. Sega tarafından hazırlanan Rise of Nightmares da bu yapımlardan biri. Dizaynı ve kontrolleri tamamen Kinect üstüne kurulu ve kendinden söz ettirmeyi başaran bir oyun.
Büyük kabustan uyanmak
Geçen sene Tokyo Game Show’da açığa çıkan yapımda Amerikalı bir turisti canlandırıyoruz. Karısını kaçık bir bilim adamının elinden kurtarmak istiyor, yalnız bu durum o kadar da kolay değil. Çünkü karşımızda zombi türevi düşmanlar ve şekilsiz canavarlar çıkacak. Survival Horror tarzındaki yapımda FPS kamera açısı kullanılıyor. Türü, doğaüstü yaratıkları, FPS perspektifi biraz Monolith’in Condemned’ını andırmıyor da değil. Yapımın esprisi daha önce bahsettiğim Kinect kontrollerinde saklı. Kollarımızı kaldırıp indirdiğimizde veya ileri geri, sağa sola savurduğumuz zaman, ekranda karakterimizde aynı şekilde tepki verecek ve düşmana elindeki bıçağı sallayacak. Sadece kollarımız değil, bununla birlikte havaya doğru bir tekme savurduğumuz zaman karakterimiz de tekme atacak.
İş sadece aksiyon kısmıyla bitmiyor tabii ki. Mesela bağırarak yüksek oktavlı bir ses çıkaran yaratık karşımıza geldi diyelim. Ses bize zarar veriyor, burada yapmamız gereken ellerimizle kulaklarımızı kapatmak olacak. Aynısını biz yaptığımızda ekranda karakterimiz de bu eylemi gerçekleştirecek. Yaratıkların saldırılarını savurmak için kollarımızı kaldırıp, yüzümüzü koruyacağız. Havaya doğru iki elimizle sanki bir boruyu tutar gibi koruma hareketi yaptığımızda, karakterimiz de elindeki silahla öyle duracak ve düşmanlarımızın vuruşları bize az zarar verecek.