1/2

Resistance: Fall of Man

Alkan Adakaner 3.06.2010 - 12:31
Kim oldukları ya da ne oldukları bilinmiyordu; çünkü geçtikleri yerlerdeki herkes ölmüştü...

Eylül 1921: Doğu’dan büyük bir saldırı başladı. Kısa zamanda Uzakdoğu harabeye döndü ve Çin ele geçirildi. Bu bilinmeyen tehlike üzerine Rusya, doğu ve güney sınırlarını kapattı.

Aralık 1938: Bazı şehirler terk edilmiş olarak bulundu. Rusya ele geçirildi ve Avrupa’da ele geçirilmek üzere. Bütün dünya ele geçirilmeden önce doğudan gelen bu tehlike ile yüzleşmenin zamanı gelmişti. Kim oldukları ya da ne oldukları bilinmiyordu; çünkü geçtikleri yerlerdeki herkes ölmüştü. Şimdi onlarla yüzleşmenin zamanı geldi.

Temmuz 1951: “Sabah Yıldızı” operasyonu başlıyor. İnsanlık için direnme zamanı geldi ve biz bu direnişte sadece bir tek kişiyi yönetiyoruz. Belki de o kişi insanlığı kurtaracak kişi olacak?


İnsanlık için direnme zamanı !

Resistance: Fall of Man’ın E3 demosu tam bir aksiyon şölenini havasındaydı. Videoda kahramanımız elinde tam otomatik bir silahla karşısına gelen örümcekvari (tabi bunların boyutu normal bir örümcekten kat kat büyük) yaratıkları avlıyor, en küçüğü bir insanın iki katı büyüklüğünde olan dev yaratıklara kadar çeşitli düşmanlarla amansızca savaşıyordu. Otomatik silahların kolay kolay işlemediği bu yaratıkları öldürmek için ara sıra el bombası kullanmak zorunluluğu da açık bir şekilde görülüyordu. Tabi bunlar oyun içerisinde elde edebileceğimiz silahlardan sadece birkaçı.

Ratchet and Clank’ı oynayanlar Insomniac’ın silah tasarımında ve çeşitliliğinde ne kadar usta bir firma olduğunu zaten bilirler. Bu yüzden Insomniac, bir FPS yapıyorsa birbirinden ilginç silahlar beklememiz gayet doğal. Üstelik bunun için oyunun gelecekte geçmesine de gerek yok; henüz 1951 yılındayız ve insan kendini bir an Call of Duty ya da Wolfenstein’ın yaratıklar tarafından istila edilmiş halini oynuyormuş gibi hissediyor. Tabi Resistance bir yeni nesil konsol oyunu olduğundan grafiksel anlamda bu oyunlardan çok daha üstün olacak. E3’teki demoda muhteşem grafiklere, durmak bilmeyen aksiyona ve muhteşem patlama efektlerine rağmen frame-rate bir an olsun düşmüyordu. PS3’ün çıkış oyunlarında zaten her hangi bir framerate sorunu olması da beklenmiyor; çünkü konsol çok daha iyisini yapabilecek kalitede (En azından Sony bunu iddia ediyor!).