Nintendo ve Capcom’un anlaşmasından sonra Resident Evil serisinin ana senaryosu GameCube’e transfer olmuştu. Capcom ilk olarak Resident Evil 1’i (Remake) yeniden elden geçirmiş ve GameCube için adeta başka bir oyun yaratmıştı. Bu kez Capcom, GC’e özel bir oyun olan Resident Evil Zero ile hikayenin başlangıcına iniyor.
Resident Evil Zero serinin beşinci oyunu; fakat konu açısından ele aldığımızda serinin ilk oyunu. Bu oyunda Dr. William Birkin ve Albert Wesker’ın hainliklerini, Bravo Team elemanlarının nasıl öldüğünü ve Rebecca Chambers’ın Resident Evil: Remake’teki şatoya nasıl geldiğini anlıyoruz.
Resident Evil Zero’da S.T.A.R.S Bravo Team’den Rebecca Chambers ve askeri kuvvetlerden Billy Coen’i yönetiyoruz. Bu ikilinin bir araya gelme öyküsü de oldukça ilginç; Billy Coen’in bağlı bulunduğu komando birliği bir askeri operasyon sırasında masum insanların bulunduğu bir köye baskın düzenler. Hiçbir suçları olmayan bu insanları öldürmeye çalışan arkadaşlarını engellemeye çalışan Billy, emirlere karşı geldiği için tutuklanır. Üstelik arkadaşları köydeki 24 kişiyi öldürenin Billy olduğunu söyler. Bunun üzerine tutuklanan Billy Coen askeri bir araç ile götürülürken, Raccoon City ormanları civarında iki koruma görevlisinin de içinde bulunduğu araç kaza yapar. Kazadan şans eseri sağ kurtulan Billy yakınlarda hareketsiz duran esrarengiz bir trene sığınır…
Bravo Team’in helikopteri ise Raccoon City ormanlarına düşünce (tabi bu kazalar şans eseri olmamıştır) kaptan Enrico etrafı araştırma emri verir. Kaza yapan aracı, iki ölü görevliyi ve Billy’nin dosyalarını bulan takım üyeleri Billy Coen’i aramak için dağılırlar, Rebecca’nın yolu da Billy Coen’in bulunduğu trene düşer. Trende Billy’nin Rebecca’nın hayatını kurtarmasıyla sıkı bir dostluk başlamış olur, ve tabii korkunç bir macera da...
Resident Evil Zero’nun serinin diğer oyunlarına göre hayli farklı olduğunu söyleyebilirim. Öncelikle Resident Evil Zero’da iki karakteri aynı anda yönetiyoruz. Ayrıca Item Box (sandık) olayına son verilmiş, ki bu da çok iyi olmuş, böylece oyun çok daha gerçekçi hale gelmiş. Artık aldığımız item ve silahları yere atabiliyoruz. Sandıkların kaldırılması kafanızda soru işaretleri bırakabilir; ama Capcom bu sorunu çok iyi çözmüş. Item’leri bir daha gidemeyeceğiniz yerlere bırakamıyorsunuz, ayrıca bıraktığınız her nesnenin yeri haritada ayrıntılı olarak gösteriliyor. Böylece bıraktığınız item’leri kaybedip aramanız gibi bir durum söz konusu olmuyor.