Slant Six Games'in operasyon faciası!
Eski Resident Evil’ları özlüyorum, eğer bu eski kafalılıksa kabul ediyorum, eski kafalıyım. RE1/2/3’ten aldığım zevk bambaşkaydı. Seri kasvetli, korkutucuydu. Bir yandan zombilerle ve başka düşmanlarla uğraşırken, diğer yandan bulmacalar ayrı bir engeldi. Oynanış mekaniği ve diğer yönlerinin hepsi RE’yi RE yapan faktördü. Dördüncü oyundan sonra işler değişti, hatta fanlar artık dördün öncesi ve sonrası diye ikiye ayrılıyor.
Slant Six Games, serinin yeni akımıyla birlikte ortaya Resident Evil: Operation Raccoon City’i çıkardı. Benim gibi birçok fan oyuna ön yargılı davrandı ve hatta hayal kırıklığı olacak tahminleri yapıldı. Sonuç ne oldu? İşte hayal kırıklığı hikayesi burada başlıyor!
Operasyon tersine döndüOperation Raccoon City, (Bundan sonra ORC kısaltmasıyla bahsedeceğim) RE2 ve RE3’le aynı zamanlarda geçiyor. Zaten hikaye de serinin bu iki efsane oyunundaki olaylar çerçevesini ele alıyor aslında. Yapımın ana menüsü RE5 gibi hazırlanmış. Klasik olarak tabii ki senaryo ve online seçenekler var.
Senaryoyu seçtikten sonra, Umbrella ekibi karşımıza geliyor. Ekibimiz kendi karakterimizle birlikte toplamda dört kişiyle sınırlı. Ancak oynayacağımız karakteri veya yanımızdakileri farklı karakterlerle değiştirme imkanımız var. Umbrella Security Service’te; Vector (Recon), Spectre (Surveillance), Lupo (Assault), Beltway (Demolition), Four Eyes (Field Scientist) ve Bertha (Medic) karakterleri var. Her birinin özellikleri ve sınıfları farklı. Ayrıca her karakter için pasif ve aktif yetenekler, ayrıca farklı silahlar var. Bunlar en başta kapalı, ama oyunu oynayıp bölümleri geçtikçe, tecrübe puanı kazanıp kilitli olanları açabiliyoruz. Bu noktaya kadar tüm işleyiş normal, ama oyuna girince durumlar değişiyor!