Firmanın CTO'su kararın sebebini açıkladı
Remedy firmasının CTO'su Markus Maki firmanın XBox 360 ile bir anlaşma yaparak oyunu bu konsola özel olarak çıkartılmasının bir iş riski olduğunu ve bunun PS3 için oyun hazırlamayı gerektiren büyük teknolojik eforu denklemden çıkarttığını belirtti.
CVG ile yaptığı röportajda Maki, oyunun esasen PC, PS3 ve Xbox 360 için düşünüldüğünü ancak daha sonrasında Microsoft'un çok cazip bir teklif sunmasıyla dünya pazarında küçülme pahasına bu yola başvurulduğunu da ekledi.
"Stratejilerimizden bir tanesi de tam odaklanmaydı. Zaten Remedy'nin özünde bu özellik hep yatar, tabi kafamızdaki tutkulu hedeflerimizi saymazsak. Bazı alanlarda en iyisi olmak zorunda olsak da, bütün her şeyi bazı geliştiricilerden daha iyi yapamayacağımızın farkındayız. Buna örnek olarak multiplayer olmamasını gösterebiliriz. Bu bizim asıl yeteneklerimiz arasında bulunmuyor, dolayısı ile bu tarz bir işe kalkışmak bizim çok büyük bir efor sarf etmemize yol açardı."
"Öte yandan bir diğer yaklaşımımız da middleware lisanslarıydı, her ne kadar bazı sebeplerden dolayı hepsini kullanmayacak olsak da bu gerekli bir işlemdi. Ve sonrasında esas olay olan Microsoft ile anlaşıp, PS3 gibi büyük bir teknolojik efor gerektiren sistemi denklem dışında bırakmak. İşte o anda olay teknolojik riskten iş riskine dönüştü, ancak bu tamamen farklı bir konu."
Maki ayrıca Remedy'nin kendi motorunu ortadan kaldırıp firmanın bir zaman içinde Unreal motoruna geçiş yapacağını da belirtti.
"Hem Unreal'a hem de diğer teknolojilere detaylıca baktık ki bunu yaptığımızda daha Xbox ve PS3 meydanda yoktu. Üstelik biz oyunu çıkartmayı ilk düşündüğümüzde aklımızda PC, Xbox ve PS3 olarak üç platform bulunuyordu. Ancak sanırım artık bunun aşırı iyimser bir planlama olduğunu söylemek yanlış olmaz. Nitekim üçüncü parti bir teknoloji (Unreal motoru) ile yapılmış bir oyunun dağıtımını, o teknolojinin üreticileri (Epic Games) tüm platformlar için yapılan bir oyunu dağıtana kadar, yapmaya cesaret edemedik."
"Şimdi beş yıl sonra itiraf ediyorum ki bu mantığın hiç de tutarlı olmadığını anladık çünkü o teknolojiyi kullanan diğer firmalar bizi çok kolay saf dışı etti."
Yine de Maki Remedy motorunun bugüne kadar yaptıkları ve yapabileceklerinden memnun olduğunu belirtti.
Bu arada Alan Wake 2'nin de gelişim aşamasında olduğuna dair spekülasyonlar mevcut, ilk oyunun PC versiyonu ise iptal edildi.