1/2

Red Faction: Guerrilla

Mahmut Saral 3.06.2010 - 12:31
Mars'ta hayat var...
İnsanoğlu, bir zamanlar onun varlığından bile haberdar değildi. Ay’a ilk ayak basıldığında, farklı bir gezegenin imkânsız olmadığı anlaşılmıştı. Acaba uzayda hayat var mıydı? Mars, geçmişten günümüze, üzerinde en çok bilinmezlik barındıran, gizemini koruyan ve merak duygusu uyandıran bir gezegen. Onu konu alan film ve oyun yapımlarını bir kenara bırakırsak Mars, son yıllarda NASA’nın da üzerinde en çok durduğu konu. Volition, günümüzden çok uzak bir zamanda insan ırkının, dünya dışında ve kötü güçlere karşı verdiği mücadeleyi ekranlarımıza taşımayı planlıyor.

Red Faction: Guerrilla
"Oyunda yıkılabilir bir ortam yer alıyor. Çevremizdeki yapılar, araçlar ve daha birçok nesne zarar görebilecek"

Yeni oyun, ilk Red Faction’dan tam 50 yıl sonrasında, 2145 yılında geçiyor. Alec Mason, amacı basit bir hayat sürmek olan sıradan bir insandı. Abisi Don’un isteği üzerine, bir maden işçisi olarak Mars’a geldi. Fakat buradaki kötü ve baskıcı yönetim, halkı bunalttı. Zamansız gerçekleştirilen ev baskınları, aşırı güç kullanımı ve insanlara eziyet edilmesi, kabul edilemez bir durum halini aldı. Üstüne üstlük ölen insanlar da oldu. Abisi Don da bunlardan birisi olunca Alec, istemeyerek de olsa intikam için harekete geçti ve o sürmek istediği normal yaşantıyı bırakmak zorunda kaldı.

Değişim

Yapımın önceki Red Faction’lardan en büyük farkı TPS bakış açısına sahip olması. Eğer ilk iki oyunu gördüyseniz, FPS olduklarını hatırlayacaksınız. Yapımda Alec Mason'ı kontrol edip, EDF (Earth Defense Force) kurumuna karşı savaşacağız. Mücadelemiz boyunca ölü yanardağlar, buzla kaplı bölgeler, yüksek binaların olduğu şehirler ve kurak çöller gibi mekânlarda yer alacağız. Her bölgenin ortak özelliği, tamamen yıkılabilir ve tamamen özgürlükçü bir oynanışa imkân sağlıyor olması.

Red Faction: Guerrilla
"Red Faction: Guerrilla, önceki oyunlar gibi FPS değil, TPS kamera açısını kullanıyor."

Guerrilla’da kullanılan Geo-Mod 2.0 isimli fizik motoru sayesinde, şimdiye kadar ki oyunlarda zor rastlanır fizik efektleriyle karşılaşacağız. Detaylı patlama ve parçalanma efektleri, yapımın en çok odaklandığı noktalardan bir tanesi. Çünkü bu sayede kendimize yeni yollar hazırlayabilecek, farklı saldırı çeşitleri belirleyebilecek ve savaşlar kazanabileceğiz. Kullanabileceğimiz çekiç, makineli tüfek, roket atar, Nano tüfek gibi silahlara sahibiz. Ayrıca el yapımı Grinder ve sadece multiplayer modlarda kullanabileceğimiz Reconstructor isimli silahlar da var.