Razer Chroma’yı “oda projeksiyonu” özelliğiyle “erken dönem VR dünyasına” taşıyacak
Razer Chroma üçüncü parti erişimine açıldı ve Razer 9 yeni partnerini duyurdu. Razer’ın yeni projesi Project Ariana, Razer Chroma’yı “oda projeksiyonu” özelliğiyle “erken dönem VR dünyasına” taşıyacak. Razer Chroma düz ekranın ötesine geçecek ve özel bir sarmal görsel deneyim sunacak. Dünyanın en büyük RGB platformu olan Razer Chroma için ufukta pek çok inovasyon var.
Oyuncular için önde gelen global yaşam tarzı markası Razer, şirketin amiral gemisi niteliğindeki aydınlatma teknolojisi Razer Chroma™’nın üçüncü parti ortaklara açıldığını duyurdu ve Razer Chroma’nın geleceğiyle ilgili bilgi vererek “Project Ariana” isimli yeni projesini duyurdu. Project Ariana, dünyanın tam imersiyon oyun deneyimi için tasarlanmış ilk video projeksiyon sistemi.
Razer Chroma şimdiye kadar 5 milyondan fazla cihaz satışıyla dünyanın en büyük oyun RGB platformu. Dünyanın en popüler AAA oyunlarından bazıları Razer Chroma aydınlatma entegrasyonuna sahip. Bu oyunlar arasında Blizzard’ın “Overwatch”u, Activision’ın “Call of Duty®: Black Ops 3”si, Devolver Digital’ın “Shadow Warrior 2”si ve daha pek çok isim var.
Razer Chroma platformundan yararlanarak sarmal oyun deneyimine dair çözümler üretmek için sıraya giren donanım ortaklarının sayısı ise gün geçtikte artıyor. Razer’ın yeni çözüm ve iş ortakları arasında Lenovo, NZXT, Antec, Lian Li, Wicked Lasers, Looking Glass, Nanoleaf ve Asus da yer alıyor. Razer Chroma ekosistemine ve platformun sunduğu 16.8 milyonluk renk paletine erişim, ortaklara açık olan tek bir donanım ve yazılım API’ı Razer Chroma Module üzerinden sağlanıyor.
Ek olarak, Razer tüm odayı aydınlatmanın ne tür sarmal deneyimler yaratacağına dair keşif araştırmalarını Philips Lighting ile birlikte yürütüyor.
Razer Chroma’nın geleceğine ilişkin kısa bir bakış Razer’ın duyurduğu Project Ariana ile gerçekleşti. Project Ariana, RGB aydınlatma konseptini oda projeksiyonuna taşıyor ve hem aydınlatma hem görsel efektler yaratarak oyunlarla gerçek zamanlı iletişim sağlayan Razer Chroma üzerinden sarmal oyun deneyimine tamamen yeni bir boyut kazandırıyor. Bu da oyuncular için, ekipmandan akıllı aydınlatma ve video projeksiyonuna kadar uzanan ve tamamen sarmal bir oyun deneyimi sunmak için oluşturulan yekpare çözümler sunuyor.
Razer Kurucu Ortağı ve CEO’su Min-Liang Tan, şirketin yeni projesi için şunları söylüyor: “Project Ariana, Razer Chroma platformunun VR’ın erken döneminde oyuncular ve oyunlar arasındaki uçurumu kapatmak adına sahip olduğu gücü ve potansiyeli gösteren bir konsept tasarım. Razer Chroma motorumuzun video projeksiyonu, çok renkli aydınlatması ve uyumlu zekası bugün oyun oynama şeklimizi değiştiriyor. Hem biz hem yayın ve teknoloji ortaklarımız daha da etkileyici ve görsel olarak daha da zengin bir gelecek için yeni görsel çözümler üretmeye çalışıyoruz.”
Project Ariana oyun deneyimini tüm odaya yaymak için ultra geniş bir balık gözü lensi ve gelişmiş işletim kapasitesi taşıyan yüksek çözünürlüklü bir video projektörü. Sistem oyun için elementlerin projeksiyonunu fiziki çevrenin boyut ve özelliklerine göre adapte oluyor. Bir çift 3B derinlik algılama kamerası tescilli kalibrasyon yazılımıyla birlikte kendini odadaki mobilya ve oda aydınlatması gibi çevresel faktörleri algılayacak şekilde kalibreliyor. Böylece, her ortam için kusursuz gösterim sağlanıyor.
Razer’ın bu yeni konsepti Las Vegas’da devam eden 2017 CES – Consumer Electronics Show fuarındaki Razer standında (South Hall 3 booth: 30320) ziyaretçilere gösteriliyor.
Min-Liang Tan “Bu Razer Chroma’nın gördüğümüz geleceği” diyor ve ekliyor: “Oyuncuları, bütünsel bir sarmal oyun deneyimini yaratmak adına oyunlarının içine yerleştirecek şekilde tasarlanmış yeni bir video projeksiyon teknolojisi için çalışıyoruz. Bir oyuncuyu gerçek anlamda sarıp sarmalayacak bir oyuna sahip olmak, oyun ekosistemini tamamlar ve oyunla oyuncu arasındaki duyusal uçurumu ortadan kaldırır.”
-Basın Bülteni