Wii sahiplerinin dikkatine Rayman kaçırılmıştır! Lütfen Nunchuk ve Wiimote'unuzu alıp TV'nin başına geçin
PlatformlarWii
Yapımcı - YayıncıUbisoft - Ubisoft
Çoklu Oyuncu: Var
Oyun Türü: Platform
Merlin Puanı78
ArtılarKontroller oldukça başarılı ve eğlence dozu üst düzeyde
EksilerKendini tekrarlayan oyunlar ve ufak tefek bug'lar
Ülkemizde Wii sahibi insanların yavaş yavaş çoğalıp hatta koloniler
oluşturmaya başladığı, oyun konsollarıyla ucundan da olsa ilgilenen herkesin
gözünden kaçmayan bir durum. Wii’ye ilginin artmasıyla beraber de konsolu alan
veya almayı düşünen herkesin kafasında bazı cevaplanması gereken sorular
oluşmaya başladı. Bu sorulardan en önemlisi Wii'nin sadece eğlence yönü
ağırlıkta olan oyunlarla mı besleneceği. Hemen içinizi rahatlatayım, bu sorunun
cevabı “evet” değil. Çıkmayı bekleyen birçok şiddet içeren oyun, yakın bir
gelecekte emrinize amade olacak. Ama Nintendo’nun ve Wii'yi destekleyen oyun
firmalarının öncelikle hedefi çoklu oyunu ve Wiimote - Nunchuck ikilisini
şiddetle destekleyen eğlence dozu yüksek projeler. Elimizdeki Rayman Raving
Rabbids isimli oyunumuzda Wiimote ve Nunchuck ikilisini tabiri caizse yüceltmek
için yapılmış ve Wii'nin çıkışıyla aynı zamanlarda piyasaya düşmüş bir parti
oyunu.
Raving Rabbids’e geçmeden önce önceki Rayman oyunlarına biraz değinmekte fayda
görüyorum. Hatırlarsanız Rayman’e ilk 1995 yılında rastlamıştık ve sanırsam o
dönemin tüm sistemlerinde Multiplatform olarak piyasaya çıkmıştı. Renkli 2D
grafiklerle bezenmiş, sağa doğru akan bir platform oyunuydu. O dönem bu tarz
platform oyunlarının artık neredeyse eskimeye başladığı bir dönem olsa da Rayman
kendini bir şekilde bize sevdirmeyi başarmıştı. Uzun bir aradan sonra Rayman 3D
olarak geri dönmüş ve en iyi Rayman oyunu olması dışında benim kriterlerimde en
iyi 3D platform oyunlarında biri olmayı başarmıştı. Daha sonra çıkan üçüncü oyun
önceki Rayman'leri aratsa da vasatın üzerinde kalmayı başarmıştı.
Rayman’i kaçırmanın cezası dans etmek mi olmalıydı?
Rayman aslında hepimizin platform oyunlarından tanıdığımız bir karakter, daha
doğrusu bir süper kahraman. Öğrendiğim kadarıyla da Raving Rabbits yapımı fikri
ilk ortaya atıldığında ilk üç oyunun devamı niteliğinde bir platform oyunu
olarak düşünülmüş, ancak daha sonra yapımcıların Wii’nin nimetlerinden
faydalanmaya karar vermeleriyle beraber daha önceki Rayman oyunlarına oynanış
tarzı olarak hiç benzemeyen “parti oyunu” türündeki Raving Rabbids fikri ortaya
çıkmış. Ortaya atılan bu fikrin doğruluğu konusunda söylenecek bir şey yok,
elimizde çok eğlenceli ve başarıyla üstesinden gelinmiş bir oyun bulunmakta
ancak bu durumun, bizim Rayman'in platform türüne dönüşünü sabırsızlıkla
beklememize mani olacağını da sanmıyorum.
Oyuna başladığımız anda Rayman ve her oyunda hayatlarını kurtardığı yakın
arkadaşları Globox'ları bir pikniğin tam ortasında yakalıyoruz. Daha doğrusu biz
izliyoruz, ufak çaplı depremler oluşturarak yeryüzüne çıkan tavşancıklar onları
yakalıyor. Gerçi Rayman'i yakalayan Serguei isimli tavşanın pek “tavşancık”
olduğunu söyleyemeyiz, kendisi daha çok tavşan kulaklı bir gorili andırmakta,
ancak onun dışındaki tavşanların hem sevimli hem de acımasız olduklarını
söyleyebiliriz. Bu çoğu sevimli tavşanlar onlar kadar sevimli Globox'ları
yakalayıp maalesef zindanlara kapatıyor ve Rayman'i de hıncahınç doldurdukları
bir arenanın ortasına bırakıveriyorlar. Burada cevaplanması gereken bir soru
ortaya çıkıyor, o da tavşanların Rayman ve arkadaşlarından ne istedikleri?
Aralarında bizim bilmediğimiz eski bir hesaplaşma yoksa, bu tavşan
arkadaşlarımızın Rayman'i kendilerini eğlendirmesi için bir nevi gladyatör
olarak kullanmak istediklerini ve Globox'ları da Rayman için hazırladıkları
küçük oyunlarında rehine olarak kullanmak için kaçırdıklarını söyleyebiliriz.