Playstation'ın kahramanları geri döndü
Son olarak karşımıza Ratchet & Clank: All 4 One’la çıkan seri, o dönem biraz olsun yolundan sapmış gibi görünüyordu. Resistance serisiyle PS3’ün platforma özel FPS olayını çözen Insomniac, konsolun “marka” halini alması beklenen platformer’ı Ratchet & Clank’le aynı hedefi bir türlü tutturamamıştı. Peki ya firma yeni oyun Ratchet & Clank: Nexus’la birlikte yeni nesle geçiş sırasında başarıyı yakalayabilecek mi?
Vida, somun, cıvataNexus (Yurt dışında Into the Nexus olarak biliniyor), yaratıcı fantastik dünyalar kavramına tam anlamıyla geri dönmüş. Daha hemen başta kendinizi bir uzay gemisinde buluyorken, bir sonraki sahnede manyetik ayakkabılarınızla tutunacağınız bir yüzey arıyor halde buluyorsunuz kendinizi. Hatta sonrasında açık uzayda bu yüzeylerin peşinden gidiyorsunuz. Ratchet ve Clank bu hikâyede galaksi boyunca bir kaçağı kovalıyor.
Genel olarak oyunda belli bir gezegene gidiyor, etrafı araştırıp bazı görevleri yerine getiriyor ve sonrasında bir diğer gezegende bu rutininize devam ediyorsunuz. Ancak oyun bu rutini yıkmayı başarıyor. Her gezegende veya küçük hikâyede, işleri ilginç hale sokan durumlar ortaya çıkıyor.
Bu durumları destekleyen şeyler ise silahlar. Kara delik yaratan bombalar mı dersiniz, karşınızdakini buz kestiren “winterizer” tipi eğlenceli silahlar mı dersiniz, oldukça ilginç bir cephaneye sahibiz. Bu silahlarla ilgili daha da garip olan şey ise yükseltmelerinin detaylı seviyeleri. Raritanyum adı verilen krisalleri toplayarak, silahlarınızın özelliklerini arttırmanız mümkün. Bunu da bal peteği şeklindeki bir arayüzle yapıyorsunuz. Silahınızın menzilini, verdiği hasarı, mühimmat kapasitesini arttırmanız mümkün. Ayrıca farklı küçük özellikler de eklenebiliyor.
Devamı diğer sayfada
>>>>>>>>>>>>>>>>