Ubisoft tarafından geliştirilen, yıllardır oyuncuların severek oynadığı Tom Clancy's Rainbow Six: Siege oyunu için oyuncuları sevindiren bir haber ile karşınızdayız. Ubisoft, yıllardır güncellediği ve ileriye taşıdığı oyunu Rainbow Six: Siege'de oyuncularına kulak veriyor ve oyun deneyimini iyileştirmek için hataları gidermeye çalışıyor.
Ubisoft, geçtiğimiz günlerde paylaştığı bir blog yazısı ile oyunun genel durumu hakkında farkındalıklarını belirtti. Oyundaki belli başlı hataları ve eksikleri başlıklar altında inceleyen Ubisoft'un blog yazısında en dikkat çeken kısım ise sesler ve ses hataları oldu. Ubisoft, Rainbow Six: Siege oyunu için kullandıkları ses sisteminin, 3D dünya içerisinde gerçekçi olarak simüle edildiği için çok karmaşık bir yapıda olduğunu söyledi. Bu karmaşık yapıda, sesin ters yönden gelmesi, Maverick gibi karakterlerin oluşturduğu deliklerden geçmemesi gibi hatalarla karşılaşıldığını söyleyen Ubisoft, bütün bu hataların gelecekte düzeltileceği duyurusunu yaptı.
Ubisoft'un ses hataları ile ilgili blog yazısında yer verdiği ifadeler şöyleydi:
Ubisoft: "Oyundaki çeşitli ses sorunlarının bir süredir oyuncular için sorunlu olduğunun farkındayız. Siege'deki ses, 3 boyutlu bir ortamda ses yayılımını gerçekçi bir şekilde simüle etmeye çalışan çok karmaşık bir sistemdir. Bazı durumlarda, ses sistemi kafa karıştırıcı olabilir, bu da oyuncu yanlış anlamalarına yol açabilir - örneğin ses, oyuncuya ulaşmak için belirli bir rota kullandığında, ancak oyuncu bu rotanın farkında olmadığında (Maverick deliği gibi). Bu karmaşıklık, sıkça bahsedilen ters ses veya eksik sesler gibi ses hatalarını teşhis etmenin çok zor olabileceği anlamına da gelebilir. "Ayrıca Ubisoft, bu ses hatalarının düzeltilmesi için ses sisteminin tamamen yeniden elden geçirileceğini de duyurdu. Mart'ın ortasından beri ekibin evden çalıştığı belirtildi, bu doğrultuda mümkün olan ilk zamanda çalışmalarına başlayacaklarını duyurdular. Yapılan duyuruda, bu düzenlemelerin içinde bulunduğumuz 5. yılın içinde bitmesinin mümkün olmadığını belirten Ubisoft, ayrıca oyunun ve oyuncuların farklı hatalarına da yer verdi.
Oyundaki hileler için cayır cayır çalışmakta olan üçüncü parti anti-hile yazılımının yanı sıra oyunda başka can sıkıcı olayların olduğunu belirten Ubisoft, çözüm için çalışmakta olduklarını belirtti. Karşı takım oyuncularının oyunda istedikleri performansı gösterememeleri için sistemlerine yapılan DDoS saldırılarına yönelik, sistemdeki anomalileri tespit eden bir gözlem ekibi olduğunu belirten Ubisoft, gözlem ekibinin böyle durumlarda anında müdahale ettiğini belirtti.
Ayrıca oyun içerisinde yüksek seviyeli hesaplarıyla değil de, yeni hesaplarla oyuna başlayan deneyimli oyuncuların (smurf) oyun deneyimini zedelediğinden de bahsettiler. Bunun için ise eşleştirme sisteminin ölüm/öldürme oranı ya da başka parametreler üzerinden değil, MMR üzerinden yapıldığını belirttiler. Oyuncular, oyundaki performanslarına göre MMR değerlerini kazanıp, birbirlerine yakın MMR'da oyuncularla eşleştiriliyor.