Birinci şahıs nişancı türü (FPS), otuz yılı aşkın bir süre önce ortaya çıktı ve o zamandan bu zamana kadar çok harika bir yol kat etti. id Software’in Doom oyunu ve Quake’i şimdiye kadar yapılan en etkili FPS oyunları olması sebebiyle, tür çok güzel bir erken başlangıç yaptı ve onlarca yıldır sektörde mihenk taşı niteliğinde kalıplaştı. Aynı stüdyo tarafından yapılmış olsalar da, tarzları ve genel görünümleri açısıyla iki çok farklı yapımdır. İlk oyun (Doom) bu alanda bir emsal olurken, ikinci oyun (Quake) ise türün gelişmesine ve ilerlemesine ön ayak oldu ve şimdi ise ikisini bir arada görme şansımız olacak.
Drugod olarak bilinen bir mod yapımcısı, Wrath: Aeon of Ruin geliştiricisi Nahuel ile birlikte, Doom ve Quake arasında geçiş yapacak olan bir proje üzerinde çalışmalara başladılar ve çok yakın bir zamanda ilerlemelerini gösteren bir akış yayınlayacaklar. Bu klasiklerden herhangi birisinin hayranı olan kişi, özelliklere iki yapımın harmanlandığı ve Doom’un düşmanlarıyla Quake’in haritasının birleşmesinin ürünü olan oyuna eminim ki çok büyük bir hayranlık duyacaktır. Mod, şuan için gerçekten ilginç görünüyor ve aynı zamanda teknolojinin sadece bu iki oyun arasında ne kadar ilerlediğini gösteriyor bizlere.
Projenin belirtilen bir çıkış tarihi yok ve aslında “Doom / Quake Crossover” olarak anılmasının dışında resmi olarak belirlenen bir ismi bile yok. Yakında zamanda sosyal medya üzerinden bir dizi paylaşım yapıldı ve buralarda bazı hayranlar “Quoom” ve “Drake” gibi takma adları mizahi bir şekilde kullandılar ve önerdiler. Orijinal Doom için bazı müthiş modlar yapıldı bugüne kadar, fakat stüdyonun devam oyunuyla birleştirme fikri için çok uzun zaman beklemek gerekti maalesef. Her iki içerikte FPS türünde devrim niteliğinde birer eser, bu nedenle modun bitmiş halini görmek gerçekten çok ilginç olacaktır.
Aslında yakın zamanda John Romero, Quake ve Doom’dan önce yapılan ve FPS türünün yol haritasını çıkartan oyun olan Wolfenstein 3D‘nin 30. Yaş gününü kutladı. Görünen o ki, id Software, yıllar önce piyasanın nabzını tutuyordu ve gelecekte ki birçok oyunu da etkilemeyi başaran bir firma oldu. Şirketin modern çağda etkileri hala güçlü olsa da, eski klasikleri her zaman sevgiyle anılacak.