1/2

Psychotoxic

Arda Gündüz 3.06.2010 - 12:31
Bu oyun bir kıyamet alameti mi?!
Platformlar PC
Psychotoxic
  • Yapımcı - Yayıncı Whiptail Interactive - Whiptail Interactive
  • Çoklu Oyuncu: Yok
  • Oyun Türü: Aksiyon
  • Web Sitesi
Merlin Puanı 35
Artılar Pek fazla ayar gerektirmiyor, az tuş kombinasyonu
Eksiler Grafiksel ve mantıksal hatalar, zaman zaman Windows'a bile atılıyorsunuz
Lafı gevelemeden peşin peşin söylemekte fayda var; Psychotoxic, karizmatik bir isme sahip gibi görünsede, kendisi maalesef yerlerde sürünüyor. En sevdiğim tür olan FPS’de böyle bir hayal kırıklığına daha önce Daikatana’da şahit olmuştum. Hiçbirşey beklediğim gibi gelişmemiş ve sonuç olarak tozlu rafımda bir daha oynanmamak üzere yerini almıştı. Psychotoxic’in akibeti de bundan farklı olmayacak, çünkü kendinden soğutmak için görsel olarak herşeyi yapıyor.

Klasik bir kıyamet muhabbeti var. 2022 senesindeyiz ve Angel Prophet adında bir bayanı kontrol ediyoruz. Amacımız, Mahşerin Dört Atlısı ile birlikte Aaron isimli esas elemanı ortadan kaldırmak. Pek de yaratıcı sayılmayan bu konuyla nasıl bağlantılı olduğumuzu nedense rahatça anlayamıyoruz. Ana menüde, yapılacak pek fazla bir ayar ya da tuş kombinasyonu yok. Ancak şunu söylemekte fayda var, öyle süper grafiklere sahip olmayan bu oyunun bazı makinelerde kasma potansiyeli oldukça yüksek, nedeni belirsiz.

Ne olduma geldik

Ne olduğumuzu anlayamadan pat diye olaya dalıyoruz. Bir ofisin içerisinde başlıyoruz. Grafiklere bakıldığı zaman, pek kaliteli olmadıklarını rahatça anlayabiliyoruz. Objeler oldukça detaysız ve kuru duruyorlar. Deneme amaçlı olarak odada objelere ateş etmeye ve fizik motorunu kontrol etmeye karar verdim. Televizyonu vurdum ve camının kırıldığını gördüm ancak bu bana birşey ifade etmedi çünkü programlanmış ve gerçek zamanlı olmayan, hele fiziksel olarak hiç gerçeğiyle bağdaşmayan bir şekilde kırıldı. Bundan sonra duvardaki kitaplardan birine ateş ettim, alakasız bir yerde duruyor olmasına rağmen, onunla birlikte arkasından birkaç tanesi daha süzüle süzüle düştüler. Yani anlayacağınız, fizik kuralı gerçek zamanlı değil ve buna paralel olarak gerçeğiyle de alakası yok.

Odada bulunan mavi anahtarı aldım ve kapıyı açtım. Zaten oyunun genelinde bilmem hangi renkli kartı bul ve o renkli kapıyı aç gibilerinden işlerle uğraşacağız. Kapıyı açar açmaz karşıma bir adam dikildi. İki el ateş ettim. Bundan sonra eleman öyle bir şekil aldı ki, gözlerime inanamadım. Öldü mü, ölmedi mi tereddütünü bir yana bıraktım, adam yoga yaparmışçasına bir şekil aldı. Gülmekten kendimi alamadım bu durumda. Buna benzer ve komik daha birçok grafik hatasıyla karşılaşabilmek mümkün. Etkileşime girebileceğimiz bölgelerde, ekrandaki crosshair’imiz el işaretine dönüşüyor. Ekranın üst köşesinde silah slotlarımız var, burası farklı silah gruplarına ayrılmış durumda. Her silah grubundan yalnızca tek bir tane taşıyabiliyoruz. Düşmanınkileri alabiliyoruz ancak elimizde eğer aynı gruptan başka bir silah varsa, yeni aldığımız onun yerine geçiyor. Yani aynı anda hem Magnum, hem de susturuculu bir tabanca taşıyamıyoruz.