Sony'nin PS5 Pro için geliştirdiği yükseltilmiş donanımı destekleyecek şekilde oyunları "Geliştirilmiş" olarak etiketleyeceği bildirildi. Bu etiket, oyunların PS5 Pro'nun sunduğu gelişmiş işın izleme, kare hızı ve çözünürlük özelliklerinden yararlandığını gösteriyor. PS4 Pro için yürütülen pazarlama stratejilerine benzer şekilde, Sony'nin bir oyunun mevcut veya yakında piyasaya sürülecek versiyonuna küçük iyileştirmeler ekleyen stüdyolara bu rozeti vereceği belirtiliyor.
Bir oyunun "Geliştirilmiş" etiketini alması için, PS5 Pro'da daha üstün bir "hedef çözünürlük" veya "hedef maksimum çözünürlük" sunması, artırılmış kare hızına sahip olması veya PS5 Pro'nun ışın izleme yeteneklerinden faydalanması gerekiyor. Insider Gaming'e göre, bu türden herhangi bir iyileştirmeyi içeren oyunlar, söz konusu etiketi kazanacak. Sony'nin ayrıca, hem kendi ekiplerinden hem de dışarıdan geliştiricilerden, PS5 Pro'ya özgü bir grafik modu geliştirmelerini ve bu modu saniyede 60 sabit kare ve DLSS'ye benzer PlayStation Spectral Resolution teknolojisi ile geliştirilmiş 4K çözünürlükle birleştirmelerini istediği anlaşılıyor. Bu sayede, ışın izleme efektleri daha da iyileştirilecek.
Üçüncü taraf geliştiricilerin PS5 Pro geliştirme kitlerini Ocak ayında aldığı ve PlayStation Studios altında çalışan geliştiricilerin Eylül 2023'ten itibaren erişim sağladığı belirtiliyor. Sony'nin yeni konsolunu 2024 yılında tatil sezonunda piyasaya sürmeyi planladığı kaydedildi.
PS4 Pro'nun piyasaya sürülmesiyle birlikte, Sony Dishonored 2, Battlefield 1, The Last of Us Remastered ve Uncharted 4: A Thief's End gibi geliştirilmiş oyunlar sunmuştu. Birçok birinci parti oyun, piyasaya sürüldükten sonra yükseltilmiş sistem desteği aldı ve diğer geliştiriciler de mevcut oyunları için güncellemeler yayınladı.