Microsoft Scorpio'yu bekleyenleri kızdıracak
Microsoft, birçok söylentiden ve firmanın paylaştığı merak uyandıran ufak detaylardan sonra, Microsoft’un yeni oyun canavarının geliştirici kit’i hakkında daha fazla detay paylaşmaya hazır görünüyor. Bugün paylaşılan yeni video ile, Project Scorpio’nun geliştirici kit’i ile alakalı soru işaretlerini ortadan kaldırdı. Major Nelson ve mühendislik ekibinden Kevin Gammill, geliştirici kitlerinin neden üretildiğinden tutun da, perakendedeki konsollardan neden Scorpio geliştirici kit’inin daha kuvvetli olduğuna kadar bir dizi detayı yeni videoda anlattı.
Perakende mağazalarında satılacak olan Scorpio, 12 GB RAM ile gelirken, geliştirici kit’i tamı tamına 24 GB RAM ile gelecek. Bu da yetmezmiş gibi 1 TB SSD ve 4 tane fazladan işlem birimi barındıracağı videoda paylaşılan bilgiler arasında.
Ayrıca Gammill, videoda konsolun ön panelinde bulunan programlanabilir dokunmatik alanı inceliyor ve neler yapılabileceği hakkında bazı fikirler veriyor. Gammill’e göre geliştirici kit, XBOX ONE çıkışından hemen önce geliştiricilerden toplanan geribildirimlere göre dizayn edildi. Yeni tasarımın bir diğer artısı da hava akımının daha doğru ayarlanarak konsolların üst üste konabilmesi.
Xbox Scorpio, 11 Haziran’da yapılacak olan Microsoft’un E3 konferansında yeni ismine kavuşacak. Kişisel olarak, oyuncuya ulaşmayacak bir geliştirici kit’inin doğrudan faydası olacağını düşünmüyorum. Ancak oyun geliştiricilerine daha iyi imkanlar sağlayarak belki de daha kaliteli oyunlar üretebilme imkanlarına sahip olur ve Xbox’ın exclusive oyunlardaki eksikliğini giderebilirler. Siz ne dersiniz?
Örneğin ben Debug modunda 100 FPS alıyor isem bir oyundan Release modunda 200 FPS alabilirim rahatlıkla...