Konsol işlemcileri son transistörüne kadar kullanılsa da kâr etmiyor.
Son dönemlerin adından en çok söz ettiren yarış oyunu şüphesiz ki Project CARS. Gerek oynanış dinamikleri ve gerekse grafikleri ile bir türlü gündemden düşmeyen oyunun, tam bir sistem canavarı olduğu da bilinen bir gerçek. PC kullanıcılarına yüksek detay seviyesinde görsel sunan Project CARS'ın konsol sürümlerinde ise teknik sorunlar yaşandığı da konuşulan konulardan biri.
Xbox One platformunda yeterince verimli çalışmadığı bilinen Project CARS'ın, Wii U platformunda da 720p çözünürlükte zor bela 30 FPS hızına ulaşması, oyundaki optimizasyon sorunlarını ortaya çıkardı.
Yapımcılardan gelen bilgiye göre Project CARS, en verimli çalıştığı zannedilen PlayStation 4 konsolunda bile işlemciyi %99 oranında kullanıyormuş. Ekran kartı işlemcisine de %95 oranında yük bindiren Project CARS'ın yeni eklenecek DLC paketi ile konsollarda FPS düşüşü yaşatması muhtemel gözüküyor.
PC kullanıcıları için şu an itibarıyla bir sorun gözükmese de yeni DLC'ler gelmeden konsol sürümlerine bir optimizasyon güncellemesi gelmesinin zorunlu olduğu aşikar. Aksi halde yapımcıların "30 FPS'nin altında oyun yapmayacağız!" iddiası boşa çıkacak.
Bu sorun firmanın optimizasyon yapmayı becerememesinden kaynaklı :/