Sınırsız özgürlük
Son yıllarda ya PES serisinde düşüş vardı, ya da FIFA gerçekten kozlarını sağlam oynamıştı. PES iyi olsa bile, FIFA'nın akıcı ve hızlı oynanışı kolaylıkla dikkat çekiyor, üzerine lisanslı futbolcu ve ligleri de eklenince iyi tanımının yanına "en" takısını da koyabiliyordu. PES için kronik sorunlardan bazıları olarak gösterilen "robotsu koşuşlar" ve lisans problemleri, gerçekçi oyun dinamikleri sebebiyle görmezden gelinebiliyordu bir süre, ancak son çıkan oyun gerçekten ağırdı. Şimdi ise işler değişiyor. PES ekibi çok iddialı. Neden mi? Gelin bir bakalım...
Sınırsız özgürlükYetkililer, yeni oyunu "sınırsız özgürlük" parolasıyla tanıtıyor. Bu tanımın arkasında, yapıma eklenen birçok irili ufaklı yenilik ve getirilen radikal değişiklikler yatıyor. Bu çalışmalarda oyunculardan da hayli yardım alınmış, onların düşünce ve görüşlerine önem verilmiş. Bakalım önümüzde nasıl bir profil var?
Oyuncularımızın güçleri önemlidir değil mi. Ekranın alt köşesinde futbolcular için genel bir güç çubuğu bulunurdu. PES 2011'de ise, bu iş biraz daha detaylanmış. Artık yeni güç çubuğu sayesinde, oyuncularımızın ne derece etkili pas ve şut atabileceğini kestirebileceğiz. Hatırlayın, bazen öyle iyi futbolcularla öyle kötü şutlar çekersiniz ki, tüm emekleriniz bir anda tribünlere, bazen de dağlara taşlara gider. Bunun önüne geçmek artık çok kolay.
Peki, performans için neler yapabiliriz? Öncelikle gereksiz ve sürekli deparları artık raflara kaldırma vakti geldi. Çünkü performans düşüşlerinin en önemli sebebi bu. Futbolcularınız sadece yavaş koşmaya başlamayacak, aynı zamanda isabetli pas veremeyecek, çok zayıf şut denemelerinde bulunacak.
Rakip takım yorulduŞimdi atak vaktidir, ama bodoslama ataklar değil, kontrollü ataklar yapmak gerekli. Yerinde müdahalelerle başlatılabilecek kontra ataklar, artık daha da ölümcül. Yine eskilerden örnek verelim. Rakip takımdan topu kapmak için nasıl bir hızda koşuyorduysanız, kontra atağa da aynı hızla çıkıyordunuz. Pek de etkili atakların olduğu söylenemez. PES 2011 ise, oyunu yeri ve zamanına göre tempo olarak ayıracak. Hızla gelip topu kaptınız ve ani atağa çıkacaksınız diyelim. Oyuncularınızın hızında inanılmaz bir artış olacak. Zira adamlarınız, bu gibi atakları beklediği için güçlerinin büyük bölümlerini de bu sırada harcayacak.
Bu esnalarda topu boşa atarak adamlarınızın kaçmasını sağlayabilir, verkaçlar yaparak da tempoyu artırabilirsiniz. Şuna da açıklık getirelim: Eskiden pas attığınızda, adamınız topun gelmesini beklerdi, hatta bu sebeple bazen topu arkadan gelen rakibe kaptırırdı. O da ne... PES'de özgürlük almış başını gidiyor. Atılan her topa, herkes koşuyor, tam bir mücadele örneği görüyoruz. İş yapay zekâdan açılmışken yola devam edelim. Artık yapay zekâ kontrolü adamlar, oyuna müdahale etmiyor.