Ubisoft, Prince of Persia serisinin sevilen oyunu "Sands of Time"nın yeniden yapım sürecinde önemli zorluklarla karşılaştı. İlk duyurusundan bu yana birçok kez ertelenen proje, son olarak Ubisoft Pune ve Ubisoft Mumbai'den Montreal ekibine aktarıldı. Ubisoft'tan yapılan son açıklamaya göre, oyun şu anda önemli bir dönemeçte bulunuyor. Oyun, baştan aşağı yenilenmiş durumda ve tanıtım fragmanından hatırlayabileceğiniz her şeyi unutmanız gerekiyor.
Yeniden yapımın baştan sona yeniden tasarlandığı, hatta Montreal ekibinin Ubisoft Mumbai ve Pune'un daha önce tamamladığı çalışmaların üzerine inşa edeceği yönündeki resmi duyurulara rağmen, projenin sıfırdan ele alındığı ortaya çıktı. Insider Gaming'e sızdırılan bilgiler, oyunun hala geliştirme aşamasının başlarında olduğunu, birçok dokunun ve diğer varlıkların eksik olduğunu gösteriyor. Çıkış tarihinin de henüz uzakta olduğunu düşündürüyor.
Yapılan bir başka önemli değişiklik ise oyunun daha gerçekçi bir yaklaşımla yeniden tasarlanması. Grafiklerden dövüş ve parkur mekaniklerine, oyunun her yönü sıfırdan ele alınmış. Hatta motion capture teknolojisi ile yeniden çekilmesi, oyunun tamamen yeniden yazılması gibi radikal adımlar atılmış.
Orijinal serinin hayranları için belki de en büyük sürpriz, Prens karakterini canlandıran Yuri Lowenthal'ın yeniden çevrimde yer almayacağı olacak. Lowenthal'ın projeden ayrılma nedenleri henüz netlik kazanmış değil.
Ubisoft'un yeniden yapım hakkında daha detaylı bilgiyi ne zaman ve nasıl bir güncelleme yapılacağı konusunda henüz bir bilgi bulunmuyor.