PlayStation Vita Neden Başarısız Oldu? Yoshida Açıkladı

Muhammed Kayan 20.01.2025 - 14:23
Shuhei Yoshida’ya göre PlayStation Vita’nın başarısızlığının nedenleri özel hafıza kartları ve yüksek maliyetli tasarımlar.

Eski PlayStation yöneticisi Shuhei Yoshida, PlayStation Vita’nın beklenen başarıyı elde edememesinin nedenlerini açıkladı. Yoshida, özel hafıza kartlarının ve bazı teknik kararların Vita’nın zayıf satış performansında büyük rol oynadığını belirtti. Ayrıca, cihazın arka dokunmatik paneli ve OLED ekran gibi özelliklerin de gereksiz maliyet yarattığını ifade etti. Bu tasarım hataları, PlayStation Vita’nın yüksek maliyetiyle kullanıcılar arasında yeterince popülerleşememesine yol açtı.

PlayStation Vita’ya Özel Hafıza Kartları

Yoshida’ya göre PlayStation Vita’nın en büyük hatalarından biri, yalnızca bu cihaza özel olarak üretilen hafıza kartlarıydı. Kullanıcıların oyunlara ek olarak bu pahalı hafıza kartlarını da satın almak zorunda kalması, cihazın toplam maliyetini artırarak erişilebilirliğini azalttı. Yoshida, bu kararın büyük bir hata olduğunu ve oyuncuları gereksiz yere ekstra harcamaya zorladığını söyledi.

PlayStation Vita Neden Başarısız Oldu? Yoshida Açıkladı

Cihazın bir diğer tartışmalı özelliği ise arka dokunmatik paneliydi. Yoshida, bu özelliğin “gereksiz” olduğunu ve üretim maliyetlerini gereksiz yere artırdığını belirtti. OLED ekranın görsel olarak etkileyici olmasına rağmen, cihazın maliyetine ciddi bir yük bindirdiği ve bu nedenle sonraki modellerde LCD ekran tercih edildiği de açıklandı.

Yoshida, PlayStation Vita için yeterli oyun desteği sağlanamamasının da cihazın başarısızlığında önemli bir faktör olduğunu vurguladı. PlayStation 3 ve PlayStation 4 gibi ana konsolların daha popüler olması, stüdyoların kaynaklarını bu platformlara yönlendirmesine neden oldu. Bu durum, Vita için geliştirilen oyun sayısını sınırladı ve cihazın cazibesini azalttı.

Ayrıca, Yoshida PlayStation’ın taşınabilir oyun pazarına yeniden girmesinin iyi bir fikir olmadığını düşündüğünü belirtti. Nintendo Switch ve Steam Deck gibi rakiplerin başarısına rağmen, PlayStation’ın bu alana tekrar yatırım yapmasının riskli olacağını ifade etti. Buna rağmen, Vita’nın taşınabilir konsol pazarında bir iz bıraktığı ve Sony’nin gelecekteki ürünlerinde bu deneyimlerden ders çıkardığı görülüyor.

Yorumlar
MK Okuru
MK Okuru 20.01.2025 16:57
Kalan Karakter: 300 Gönder
PlayStation Vita Neden Başarısız Oldu? Yoshida Açıkladı
İlginizi Çekebilir