Sony, yeni nesil oyun konsolu PlayStation 5 Pro için düzenlenen teknik seminerde, sistem mimarı Mark Cerny’nin açıklamalarıyla konsolun donanım detaylarını resmen paylaştı. PS5 Pro, 16.7 TFLOPs grafik gücü, geliştirilmiş Ray Tracing performansı ve yenilikçi RDNA 2.X mimarisi ile öne çıkıyor. Cerny, konsolun yanlış anlaşılan “33.5 TFLOPs FLOPflation” iddialarını da çürüttü ve yeni özelliklerin geliştirdiği oyun deneyimine odaklandı.
PlayStation 5 Pro, önceki model olan PS5’in 10 TFLOPs gücünü 16.7 TFLOPs’a yükselterek grafik performansında önemli bir sıçrama sağlıyor. Ayrıca, 8-bit işlemler için 300 TOPS, 16-bit işlemler için ise 67 TFLOPs gücüne ulaşıyor. Konsolun yeni Ray Tracing teknolojisi, BVH8 (Bounding Volume Hierarchy) yapısı ile destekleniyor. PS5’te kullanılan BVH4’ün aksine, BVH8 sayesinde ışın izleme hesaplamaları daha hızlı ve verimli hale geliyor.
Yeni Ray Intersection Engine, ışınları 8 kutu ve 2 üçgenle karşılaştırma yeteneğine sahip. Bu da özellikle yansımalar ve eğimli yüzeylerde ışık efektlerini iyileştiriyor. Ancak, gölgeler ve düz yüzeylerdeki kazançlar daha sınırlı kalıyor.
Sony’nin AMD ile özelleştirdiği RDNA 2.X mimarisi, RDNA 3’ten esinlense de mevcut oyunlarla uyumluluğu koruyor. Bu sayede, kod yeniden yazımı gereksinimi ortadan kalkıyor. Ayrıca, L3 önbellek çipinin çekirdek kompleksinin altına yerleştirilmesi, işlemcinin doğrudan ısı yayıcı ile temasını sağlayarak soğutma performansını artırıyor.
PlayStation 5 Pro, 2025 yılında piyasaya sürülecek ve yeni Ray Tracing özellikleriyle oyunculara daha akıcı ve görsel olarak daha etkileyici bir deneyim sunmayı hedefliyor. Ancak, PS5 Pro’nun fiyatı ve sınırlı yenilikleri nedeniyle oyuncular arasında tartışmalı bir seçenek olacağı düşünülüyor.
Sony’nin yeni konsolu, özellikle performans modlarında daha iyi görseller ve daha tutarlı kare süreleri sağlayarak PS5 kullanıcılarını etkileyebilir. Yine de, bazı oyuncular PS6’nın çıkışını beklemeyi tercih edebilir.